|
iliti: dosta je s-hitova,
a hitovi su za hititi:
U sabornici će Šeks zamijeniti Arlovića, neš
ti skoka s konja na magarca?! Sudac silovatelj ostat će na svom
sudu, penzići neće dobiti penzije, mladi neće dobiti posao, lopovi
neće završiti u zatvoru, tajkuni se neće iseliti iz ukradenih
dvoraca, njihove će kurve u revijama otvarati ormare s Armanijevim
krpicama, srednjoškolski profesori uvaljivat će glave u kante
za smeće, studenti će plaćati školovanje, stručnjaci odlaziti
u inozemstvo, cure pičkom plaćati radno mjesto i ispit, muževi
će mlatiti žene, u zagrebačkim bordelima Ukrajinke će širiti noge,
hrvatski popovi jebat će dečkiće u crkvama i na plažama, Tomčić
će uhvatiti za vrat Sanadera onako kako je hvatao Račana... ništa
više nije kao što je nekoć bilo. Sve će biti isto.
VEDRANA RUDAN, Nacional, 2.12.2003.
Nekim zemljama demokracija pristaje kao
konju kravata. (komentar izbora 23.11.2003.)
SREĆKO JURDANA, Nacional, 25.11.2003.
Bolja sam na papiru nego što ću ikad biti u pravom
životu.
ZADIE SMITH, Globus, 21.11.2003.
I kako ne biti rezigniran kada nam glupaci prodaju
pamet, ateisti religiju, komunisti nacionalizam, kriminalci poštenje,
a svi zajedno, ogrezli u krvi do kolena, prodaju benzin, i strane
cigarete. A onda veselo odšetaju na neku modnu reviju!
BOJANA BULATOVIĆ - BO, Feral Tribune, 15.11.2003.
Sada radim na više stvari. Pišem drugu novelu iz
trilogije o ljubavi i automobilima. Prva je bila Buick Rivera.
Pišem i neke priče te završavam knjigu pjesama. Ali sve je to,
što bi naš narod rekao, na dugu štapu.
MILJENKO JERGOVIĆ, Večernji list (Obzor), 8.11.2003.
Političke stranke u svojim alkoholnim delirijima
grle se sa stablima i patetično kunu u punu zaposlenost, informatizaciju
škola i fakulteta, zagrijane bolnice i vrtiće koji ne prokišnjavaju,
a da ih pitaš bez problema bi ti obećali i ukidanje svih poreza,
poljoprivredne poticaje za marihuanu, nuklearno oružje i svemirski
program sa zrelim planovima da se, najkasnije do ljeta 2008., hrvatska
ekspedicija iskrca na Saturnu.
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 31.10./1.11.2003.
... nije teško uočiti kak se vrijeme koje je u cijelom
razvijenom svijetu predviđeno za obavljanje poslova, razglaba
o politici i o tome kak je nama ovaj ili onaj, lijevi ili desni
zasral situaciju pa mi siromaki sad nemremo nikam. Prisiljeni
smo nič ne delati, jer, normalno, neko drugi bi nam to trebal
omogućiti.
Krešimir Končevski, ZAGORSKI LIST, 23.10.2003.
Koje su dodirne točke TBF-a i Ede Maajke?
SAŠA (Antić, TBF): Rambo nam je ćaća, a Nadrealisti braća.
SAŠA ANTIĆ - TBF i EDO MAAJKA (na pitanje Marka Podruga),
Jutarnji list, 17.10.2003.
Usput rečeno, to s cugom je vrlo zanimljiva
stvar - ne treba ti ama baš nikakav razlog da počneš piti, ali
ako hoćeš prestati, moraš naći jako, jako dobar razlog za to.
A to je vrlo zeznut posao.
EDO POPOVIĆ, Vjesnik, 12.10.2003.
... ispada da je HRT svojim ekošetačima
sagradio ono parkiralište od 10 hektara da na njemu ostavljaju
cipele. Koliko ja znam, više je tamo cugera nego cipelcugera.
DRAŽEN MATOŠEC, Feral Tribune, 4.10.2003.
No promijenio se odnos prema erotici: mi smo
slobodu osvajali i proširivali smo njezine granice, bili smo poetičniji
jer smo bili siromašniji, i možda manje licemjerni. Današnje generacije
ne oskudijevaju ni u čemu, osim možda duhom ili pameti, estradnije
su i sklone kiču, a manje bitnim stvarima, ali u odnosu između
žene i muškarca ništa se nije promijenilo. Uvijek je to grabež,
palež, vatra i voda, strašna silina, ili, kako je rekao Miroslav
Krleža "pomalo jedan drugome rade o glavi".
BRANISLAV GLUMAC, Nacional, 23.9.2003.
S Tuđmanom smo išli prema čistom fašizmu pa
sam se morao aktivirati jer nisam želio živjeti u ropstvu. Nisam
se angažirao zato što sam htio biti političar, nego zato što nisam
htio biti rob.
PREDRAG RAOS, Vjesnik, 21.9.2003.
Nemoguće je prenijeti osjećaj tog prostora
(Midina grada, op. ur.) i njegovu metafiziku. Ja još i bih! Ali,
kad se sjetim tko me čita, onda mi se nekako ne da.
ŽELJKO MALNAR, Globus, 12.9.2003.
Da li sebe vidiš kao buduću rok ikonu?
Ne. Ne razmišljam o tim stvarima. Ako bih to radio završio bih
kao Billy Corgan. Pokušavam da ostanem što skromniji mogu. Sa
nogama na zemlji. U mojim ranim dvadesetim prošao sam kroz drugi
pubertet, jedino što sam to uradio javno. Rokenrol život je stalno
oko nas.
BRIAN MOLKO (PLACEBO), Vreme, 4.9.2003.
Svi reperi pljuju i psuju i dobivaju za to Porine,
pa mogu onda i ja reći "Tko jebe iluzije". Eminem pjeva
kako će ubiti mamu motornom pilom, i to je kao normalno.
ALKA VUICA, Vjesnik (Antena), 22.8.2003.
U to novovalno vrijeme nije se kretalo u glazbu
da bi se nešto uzelo, nego prije svega da bi se dalo... Danas
mladi ljudi nisu buntovni prema mainstreamu - oni odmah žele ući
u njega, odmah žele biti komercijalni.
MASSIMO SAVIĆ (u intervjuu Tatjane Gromače), Feral Tribune,
16.8.2003.
Da li bi onda izbor pića mogao da bude vezan
za određeno stanje svesti?
U vezi sa pićem, mene, u stvari, najviše privlače rituali. Ne
mislim baš na ritualno ispijanje piva pored limenog kioska u 5
ujutro, ili ritualno nalivanje rakijom u ležećem položaju, pa
do besvesti i nazad, nego više na zvuk ulivanja pića u kristalno
čistu čašu koja mu savršeno odgovara, postepeno uključivanje čula,
otvaranje dugo čuvane boce u specijalnoj prilici
ALEKSANDAR ŽIKIĆ (na pitanje Ivana Ivačkovića), Nedeljni
Telegraf, 6.8.2003.
... što drugo jedne novine trebaju biti nego
- pouzdani svjedok vremena, u službi čitatelja, i samo čitatelja,
ne služeći nikome drugome, a pogotovo ne politici. Pošteno obavještavajući,
analizirajući i komentirajući, ne varajući i ne zavodeći čitatelja,
novine i nisu ništa drugo do - "kontrola" politike u
ime javnosti. Ništa manje, i ništa više od toga.
KREŠIMIR FIJAČKO, VJESNIK
(20 000 broj), 2.8.2003.
... ne bismo nastupali ni za koga, a pogotovo
ne za HDZ. Treba mi vremena da prebolim ono što je HDZ učinio
ovoj zemlji ... kad mi netko spomene HDZ, odmah pomislim na uništenu
mladost.
ALEKSANDAR ANTIĆ (THE BEAT FLEET), Feral Tribune,
26.7.2003.
Volim raditi pjesme i album, ali način na koji se
materijalizira album i tzv. gaže užasno su naporni, osobito kad
se prijeđe 40-ta. Jednom sam rekla kako sam cijeli život živjela
kao intelektualka, a zarađujem kao striptizeta.
ALKA VUICA, Jutarnji list (Studio), 18.7.2003.
Volim raditi pjesme i album, ali način na
koji se materijalizira album i tzv. gaže užasno su naporni, osobito
kad se prijeđe 40-ta. Jednom sam rekla kako sam cijeli život živjela
kao intelektualka, a zarađujem kao striptizeta.
ALKA VUICA, Jutarnji list (Studio), 18.7.2003.
Ako ostanu u ovako dobroj formi, nema razloga
da ne iznedre još mnogo ovako jednostavnih, a snažnih albuma;
eksperiment, uostalom, nikada nije bio neminovan uslov da bi neko
stvarao izvrsnu rock muziku - a The White Stripes još uvek čine
upravo to.
MARKO ARTUKOVIĆ, OK magazin (www.omnibus.co.yu/ok.htm),
Beograd, broj 24. 2003.
Što prvo primjećujete na ženi, a da odgovor nije
- oči?
Prvo pokušavam primijetiti dušu.
IVAN LOVREKOVIĆ (portir u Glamouru HTV-a), Večernji list,
4.7.2003.
Ja jednostavno odbijam da budem pesimista koliko
god čovek često zapadne u drugačije misli.
VLADA DIVLJAN, FERAL TRIBUNE, 5.7.2003.
Prije smo, recimo to tako, imali modu koja je
nudila, a "ukus" je prosuđivao. Sad imamo obrnutu situaciju:
moda nameće ukus, a mi smo zbunjeni.
MILIVOJ SOLAR, Jutarnji list (Magazin), 28.6.2003.
Do koje godine života mislite nastupati?
Budući da se stalno pronalaze lijekovi protiv išijasa, reume...
mislim da ću se punk-rockom moći baviti do kasnih 150-ih!
MILE KEKIN (HLADNO PIVO), Večernji list (Ekran), 20.6.2003.
Ne volim isključivost i ekstreme. Mislim da su
i totalna trezvenost i totalni alkoholizam jednake gluposti. Možemo
li probati malo od svega i dobro se zabavljati?
JOSH HOMME (QUEENS OF THE STONE AGE), Jutarnji list (u intervjuu
Aleksandra Dragaša), 13.6.2003.
... je li izraz kojim se bavim danas prisutan na ulici, to je
drugo pitanje. Naravno da je rap scena preuzela taj žargon, zato
je i volim. Da danas počinjem raditi muziku, vjerojatno bih radio
kao TRAM 11.
JASENKO HOURA, Jutarnji list (Studio), 6.6.2003.)
Stalno želim nešto mijenjati. Ja sam revolucionar,
Che Guevara filma, ali se bojim da će me Castro izdati.
LARS VON TRIER, NACIONAL, 27.5.2003.
Tebe, dok ne izađeš na binu, štite kao što
štite papu. A kad se popneš na scenu, podjednaka je šansa da budeš
ustreljen u Beogradu, Torinu, Geteborgu ili Buenos Ajresu. Nije,
znači, pitanje koliko je Srbija bezbedna, nego koliko si ti hrabar.
IVAN IVAČKOVIĆ, NEDELJNI TELEGRAF (iz "otvorenog pisma
Miku Džegeru"), 21. maj 2003. (Beograd)
Budući HRT sama nije u stanju proizvesti ništa
smiješnog osim sportskih reportera (koji su takvi zabunom), njeni
odgovorni urednički i direktorski nadljudi (Damir Matković Zabavni
Program i Vanja Sutlić Televizija) konačno su u program pripustili
dragocjenih "Po ure torture", jer više se nije imalo
kud. Hrvatsku su sekunde dijelile od uvrštenja na Internet (www.zemljakretena.com),
jer nije mala stvar biti jedina tv na svijetu bez i sekunde vlastitog
zabavnog programa.
IVAN STARČEVIĆ, Nacional, 13.5.2003.
Što mislite o Christini Aguileri i Britney
Spears?
Ne slušam takvu vrstu glazbe. Ako želiš biti drolja, budi drolja.
Ako se zbog toga osjećaš sjajno - učini to. No, ako se zbog toga
osjećaš usrano - onda nemoj. Svatko zna svoje. Kad bi moje dupe
bilo manje debelo, možda bih ga i ja svuda pokazivala.
PINK, intervju u mjesečniku KOOX (na pitanje Zaka Bošnjaka),
svibanj 2003. (povodom Svjetskog dana slobode medija, 3.
svibnja)
Ne možemo samo reći da nismo zadovoljni medijima
nego moramo postaviti pitanje koliki je stupanj zloporabe vlasti
i kakvu ulogu mediji u tome imaju. Novinari jako griješe jer ne
traže saveznike, a čak ih i podcjenjuju. Njihovi su pravi saveznici
nevladine organizacije, profesionalne udruge novinara i udruge
za zaštitu ljudskih prava.
BOŽIDAR NOVAK, Vjesnik, 3.5.2003.
Iza Flaming lips i Mercury Rev na popisu Daveovih
(Fridmann, op. ur.) klijenata nalaze se i ništa manje razvikana
imena poput Mogwai i Dot Allison, pa nije teško izračunati da
je njegov angažman na mixu i masteringu albuma "Drveće i
rijeke" (album PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS - op. ur.) značajnije
priznanje za minuli rad od svih dosad osvojenih "Porina"
i "Crnih mačaka".
ILKO ČULIĆ, Nacional, 22.4.2003.
Prije 100 godina svi su morali mrziti Židove, danas
svi moramo mrziti muslimane. Stalno moramo nekoga mrziti, pa onda,
nakon sto godina, papirnatim glavama bivših žrtava slati poruku,
mi smo civilizirani, mi smo protiv nepravde, mi smo protiv nasilja!
VEDRANA RUDAN, Nacional, 15.4.2003.
Ružno je to reći zbog onih koji su poginuli, zvuči
uvredljivo i bešćutno prema njihovim obiteljima, ali po strani
od zastava na lijesovima i svečanih plotuna na pogrebima, svi
koji su u posljednja 3 tjedna izdahnuli u Iraku samo su dim iz
auspuha, čađavi ostatak od nafte iz 4-taktnih limuzina, nafte
koju je George Bush uspio oteti Sadamu Huseinu.
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 12.4.2003.
BAGDAD IST GEFALLEN!.
RTL (novinar Ralf Hoogestraat), 9.4.2003. Ovih dana
CNN ne isporučuje strah, nego nešto što su ratni izvjestitelji
oduvijek htjeli objasniti: nevjerojatnu dosadu rata. Vidimo ljude
kako sjede u rupi u pijesku, ništa ne vide, a oko njih se događa
nešto o čemu nemaju pojma. To je izvorni doživljaj rata. Rat je
na jedan čudnovat način nespektakularan.
BORIS GROYS, njemački filozof, u Profilu, prenio Feral
Tribune, 5.4.2003.
Cijeli je stilistički paradoks hrvatske pop-scene
sadržan upravo u činjenici da je upravo Lukić na Porinu zapravo
osvojio nagradu za najbolji rock album, a na Crnom mačku za najbolji
pop album. I sad ti reci popu pop, a rocku rock.
SVEN SEMENČIĆ, Globus, 28.3.2003.
... baš u jeku apokalipse treba raditi i raditi svemu
usprkos jer rat je opstrukcija bilo kakvog razmišljanja, ljubavi
i rada.
DUBRAVKO IVANIŠ - RIPPER, Globus, 28.3.2003.
NEMOJTE VODITI RAT - JEBITE SE!
EL BAHATTEE (na Crnom mačku, 21.3.2003.)
JEDITE KURAC!
EL BAHATTEE (na nastupu na Porinu 16.3.2003., natpis na
američkoj zastavi)
Ovaj trend neodesničarske fašističke vlasti
vrlo je antiženski, nevjerojatno imperijalistički nastrojen, bez
ikakve poniznosti, totalno arogantan i globalno dominantan. Za
mene je to izrazita antiteza "Vagininim monolozima"
jer pokreću je testosteroni. Ta vlast podsjeća na veliko svjetsko
silovanje.
EVE ENSLER, Feral Tribune (intervju Tonija Gabrića), 22.3.2003.
Jedan lijep transparent na antiratnim
demonstracijama u New Yorku pretprošlog tjedna pogodio je bit
stavivši predsjedniku Bushu u usta sljedeću izjavu: "Što
me briga za mišljenje američkog naroda, nije me on izabrao."
KLAUS THEWELEIT, njemački filozof, u Profilu (prenio Feral
Tribune, 15.3.2003.)
Ja ću reći da je doista bilo prerano za sva tri filma,
ali zbog toga sam i snimio prethodna dva, pa ću i ovaj. Da je
sada, eto, sazrelo vrijeme za takav film, onda ga i ne bih radio.
Pa što bi trebali raditi ljudi u kulturi nego raditi ono za što
se smatra da još nije sazrelo vrijeme.
VINKO BREŠAN, Nacional, 4.3.2003.
Koje su dobre, a koje loše osobine novog Zakona
o HRT-u?
Nikakav zakon, ni novi ni stari, ne može riješiti temeljni problem
HRT-a i Hrvatske, a to je da u nas nitko ne želi ili ne može razmišljati
dugoročno.
DAMIR MATKOVIĆ (na pitanje Zlatka Šimića), Jutarnji list,
1.3.2003.
Uopće, veličanstveni dočeci ponedjeljkom Hrvatima
su već prešli u naviku, nešto poput dočekivanja Pape - pri čemu
je Ivan Pavao, za razliku od Ivice i Janice, ipak samo vječiti
Drugi - i nitko u stvari nema pojma što će ovaj narod i njegova
Vlada raditi sljedećeg ponedjeljka, osim ako do tada neki deklarirani
Hrvat ne osvoji kakvo svjetsko prvenstvo ili barem Nobelovu nagradu.
Recimo, Ponedjeljko Fabrio.
BORIS DEŽULOVIĆ, Globus, 21.2.2003.
(O Thompsonu) Kako se u Hrvatskoj razvijaju
trendovi, uskoro možemo očekivati i rokera koji se zove Uzi ili
Kalašnjikov, a ni Bazuka ne bi bio loš nadimak za prsatu pjevačicu
domoljubnih pjesama.
ZORAN FERIĆ, Nacional, 11.2.2003.
U čemu crpite životnu inspiraciju?
U osobama koje sam upoznala. Recimo, jedna velika umjetnica mi
je rekla kako nije svakom dano da upozna patnju. I, naravno, u
autobiografijama i biografijama velikih ljudi. O velikim usponima
i padovima, kao što je bilo kod Isidore Duncan.
NATALIJA ĐORĐEVIĆ (na pitanje Izabele Ivčić), Nacional,
4.2.2003.
Veliki sam protivnik diletantizma. U našoj
politici ima paradera i slatkogovornika, samoukih političara koji
nas stalno stavljaju u krivnju. Politika bi trebala biti potvrda
rada. Šminkerska pozicija ničim ne rezultira i ja na to ne pristajem.
ARSEN DEDIĆ (dobitnik Goranovog vijenca, pjesničke nagrade),
Jutarnji list (Magazin), 1.2.2003.
... nam svaka zdrava navika predstavlja problem.
Mi smo čudaci. To je dobro, tješim se, jer primjećujem da se ljudi
najlošije snalaze u tim urednim životima, kao stvorenim za subverziju.
Napravite si bazu ekscentričnosti, ne želite li se pretvoriti
u manijaka koji u baloneru ide po parkićima.
MILANA VUKOVIĆ-RUNJIĆ, Globus, 24.1.2003.
..."volim svoj život, vidim, čujem i osjećam...
zadovoljna sam. Slobodna sam... Život je tako dobar da ne mogu
šutjeti, vrištala bih... čarobno je... Najslađe je biti Alica
u zemlji čudesa". Pišem te riječi s poštovanjem (i malo)
zblenut. Bože, i to postoji!, pak pročitam konac još tri puta:
"i imam predivne prijatelje i volim ih. I sebe isto. Jupiiii!"
I mislim si - Mirjana Vodopija i ja smo poput Yina i Yanga.
ŽELJKO JERMAN, Jutarnji list, 18.1.2003.
Modernistička poetika šoka mene, zapravo, ne zanima,
niti mislim da je danas poslije Montyja Pythona, Tarantina ili
Welsha ikoga moguće šokirati gadarijama.
ZORAN FERIĆ, Jutarnji list (Kultura), 11.11.2003.
Svaki je život pun boli, a načini preživljavanja
tih stanja su raznorodni. Tetovažom bol može izaći na površinu,
drogom i alkoholom može se zaboraviti, a izlaz sam ponašao trpanjem
knjiga, CD-ova i DVD-ova u sebe. "Snifam" Tolstojeve citate
i "bodem" se dobrom glazbom.
DAVID BLANE, iluzionist, Večernji list, 27.12.2002.
(r.i.p. JOE STRUMMER - JOHN GRAHAM MELLOR, THE CLASH, 21.8.1952.
- 22.12. 2002.)
"Umro je u ono doba godine kad se njegovi fanovi
osjećaju izgubljenima u globalnom supermarketu. I onda dođu doma
i, umjesto pjesme "White Christmas" Irvinga Berlina
koja odjekuje iz svih zvučnika, odvrnu "White Riot".
PREDRAG LUCIĆ, FERAL TRIBUNE, 28.12.2002.
Generacija X 22. prosinca izgubila je svoga Johna
Lennona.
ANTE PERKOVIĆ, Jutarnji list, 28.12.2002.
Moj krajnji cilj je smijeh. To je moj bog, sve ostalo
je kaco.
FRANCI BLAŠKOVIĆ, NACIONAL, 24.12.2002.
Nolan je postmoderni agnostik: za njega najgori
čovjekov pad nije grijeh, nego zabluda. Njegovi likovi bivaju
prokleti ne zbog moralne pogreške, nego zbog pogreške spoznaje.
JURICA PAVIČIĆ, Jutarnji list, prilog MAGAZIN, 21.12.2002.
U oštroj konkurenciji Lynchovih košmara "Mullholland
drive" je najkošmarniji: to je trosatni ludi trip, sustav
ruskih babuški u kojem više ne znate tko koga sanja i tko je čija
halucinacija. Genijalni film koji nije za svakoga.
JURICA PAVIČIĆ, Jutarnji list, prilog FILMSKI VODIČ, 15.12.2002.
Što se tiče mojeg romana u kontekstu recentne
hrvatske književnosti, samohvala bi izgledala doista morbidno,
kao obični bolesni truizam. Otprilike kao da Janica Kostelić dođe
u društvo paraplegičara i počne se hvaliti da skija bolje od njih.
MILKO VALENT, Jutarnji list, 7.12.2002.
Najteže, najuzaludnije i najvažnije je pisati
poeziju.
SIMO MRAOVIĆ, Vijenac, 28.11.2002.
Pogreške ponavljaš dok god ne shvatiš
da si budala. Tek kad shvatiš da si budala, onda to zapravo nisi.
ANTE KOSTELIĆ, Večernji list, 24.11.2002.
Punkeri sami možda odbojno djeluju dijelu
općinstva, bakice se prepadnu pa zdime kad ih vide nepočešljane
i odrpane, no prava je istina da su oni puno finiji svijet od,
recimo, manekenki, darovitih nogometaša ili dužnosnika stranačkih
mladeži.
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 16.11.2002.
Kad sam ja došao u ovo ministarstvo, otišlo
je nekoliko muškaraca i žena. Ono što mogu sa žaljenjem ustanoviti
jest činjenica da sam očito u godinama kad slabo primjećujem razliku
je li netko žena ili muškarac.
ANTUN VUJIĆ, Jutarnji list, 10.11.2002.
Glazbom se mislimo baviti kao što moj tata
odlazi na pecanje. dakle, baci udicu kad je lijepo vrijeme
NENAD MARJANOVIĆ FRIC (ex KUD IDIJOTI, sad u bendu EX PISTOLS),
Večernji list, 31.10.2002.
... još me fasciniraju pjesme na 3 akorda,
koje su dobre i koje možeš pjevati kad se napiješ, a da nisu "selo
veselo".
DAVOR GOBAC, Jutarnji list, 25.10.2002.
Za mene je ljubav negativno i neproduktivno
stanje između zaljubljenosti i mržnje, bolesna ovisnost neslobodnih
jadnika. Ako ljubav na Zapadu sahne, to mi je pozitivno: manje
ljubavi, više zaljubljenosti!
BORIVOJ RADAKOVIĆ, Elle, 18.10.2002.
... u Srbiji ima velikih glazbenih virtuoza.
Recimo, u Beogradu Oliver Mandić, koji je pokrenuo cijeli đir
ritam-glazbe, samo što ga u Hrvatskoj ne vole spominjati jer je
bio u dilu s Arkanom. A Arkan mi je bio bodigard 1989. godine
DINO DVORNIK, Reporter, 8.10.2002.
ZZ TOP spadaju među rijetke izvođače koje je
moguće usporediti samo sa njiima samima.
DARKO GLAVAN, Večernji list, 4.10.2002.
Danas se sve više čita, ali sve manje Kafka,
Dostojevski ili Krleža, sve više se sluša, ali sve manje Bach.
To je danak razvoju tehnologije, standarda, ljudi mnogo brže žive,
pismenost je raširenija, ali najčešće je plitka i površinska.
SINIŠA ŠKARICA, Nacional, 24.9.2002.
Između ostalih, muči me pohlepa za izrazom.
Uvijek je to zazivanje svetog užasa komunikacije, fascinacija
artikuliranom porukom.
DORTA JAGIĆ, Vijenac, 19.9.2002.
Što je više njegova publika pisala grafite
"Mesiću, idi na Balkan", Thompson se sve više balkanizirao
tako da se danas hard core opus Gorana Bregovića spram Perković
Marka doima poput bečke filharmonije.
JURICA PAVIČIĆ, Jutarnji list, 14.9.2002.
Mislim da je obrazovanje preduvjet bilo kojeg
napretka.
ZLATKO ŠEŠELJ, Globus, 6.9.2002.
Jednom se u Poletu 70-ih pokušalo novi žurnalizam
definirati idejom da su novine uspješne ako iste ploče slušaju
i oni koji ih rade i oni koji ih čitaju. ma taj Polet je zbilja
kriv za sve!
Vladimir Tomić, KLIK, rujan 2002.
Aralica nikad neće shvatiti da se voljeti može mimo
države, da postoje slobodni ljudi koji nikad ne pomisle što će
o njihovim brakovima, ljubavima i prijateljstvima misliti sreski
komitet, župnik ili stranačka središnjica, te da postoje ljudi
kojima je seks s državom i partijom neusporedivo neugodniji od
seksa s muškarcima.
MILJENKO JERGOVIĆ, Globus, 23.8.2002.
Tko je najveći tekstopisac u Hrvatskoj? Inicijali
mogu biti i Z.S.
- J.B.Š.!
GIBONNI (na pitanje u rubrici Mjera za mjeru), Večernji
list (Ekran), 16.8.2002.
Samo dvaput u životu svoje sam godine praznovjerno
vezivao za nečije tuđe. S navršene 33 mislio sam na Isusa Krista.
Danas, s 36 pomišljam na Marilyn Monroe. Ne pijem pilule za spavanje
i pomalo se uzdam u to što sam muško i što ni samom sebi ne mogu
biti tako divan.
MILJENKO JERGOVIĆ, Jutarnji list, 10.8.2002.
Kojim jezikom vi govorite? (Zrinka Ferina)
Pa, ja govorim našim. To je taj mrtvi jezik. koji bi se moglo
nazvati "našim". A na ciganskom mi je bilo slatko pisati,
osjećao sam se kao na početku kad uvijek pišete gluposti jer ste
očarani vezom muzike i riječi. Zato su prve ploče Bijelog Dugmeta
kao i one Beatlesa onakve gluparije.
GORAN BREGOVIĆ, Nacional, 6.8.2002.
Njegova pozicija je paradoksalna. On je nešto
poput De Sadea koji želi prestati. No, ne vidi načina - jer se
iz koncepta "orgija" više ne može vratiti u koncept
"ljubavi". To je, po Huellebecqu, zapravo, paradigmatska
pozicija današnjeg zapadnjaka.
ROBERT PERIŠIĆ (o Huellebecqu), Globus, 2.8.2002.
Pjevati za pedere, hadezeovce ili vatrogasce,
meni je svejedno.
SEVERINA, Globus, 26.7.2002.
... ja sam u biti fan improvizacije. Zašto?
Jer improvizacija znači život, komunikaciju. I to je za mene to.
TAMARA OBROVAC, Feral Tribune, 20.7.2002.
... za napredak čovječanstva u ovom trenutku
kudikamo je važniji duhovni nego materijalni razvoj.
DALAJ LAMA, Nacional, 9.7.2002.
Pričamo o guzicama, o seksu, face liftingu,
a ne o suštini, a suština je da ne sudjelujemo u kreiranju vlastitog
života, nego da smo robovi.
VEDRANA RUDAN, Nacional, 9.7.2002.
Ako si iskren, teško je biti heavymetalac
sa pedeset godina ili punker sa šezdeset, osim ako niste pod utjecajem
ljepila.
GIBONNI, Večernji List, 5.7.2002.
Kod nas je kulturna sredina za intelektualnu
solidarnost još manje sposobna nego što je domaća politika sposobna
za koaliranje. Svima nedostaje cilj. A bogme i hrabrost. Hrvatske
junačine, zapravo moralni patuljci, jurišaju na ideološke protivnike,
pogotovo ako nemaju čistu krv. Samo što gnjev tih jurišnika ne
pogađa one na koje su ga usmjerili. Njihove mete i tako su već
godinama u duhovnom egzilu.
SIBILA PETLEVSKI, Globus, 28.6.2002.
Jeste li praznovjerni?
Da. Vjerujem u prazno.
SANDRA ANTOLIĆ, Večernji list (Ekran), 21.6.2002.
Ja se u tu stvar možda i ne razumijem najbolje,
od utakmice s Ekvadorom gledao sam svega skupa najviše 20 minuta,
ali ono što sam tamo vidio, uistinu je imalo jako malo sličnosti
s balunom. Možda je izdaleka podsjećalo na ispašu goveda, ali
nogomet to doista nije bio.
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list (Magazin-Kultura), 15.6.2002.
Što povezuje britansku kraljicu Elizabetu
II i rock'n'roll? Sudeći po nedavno planetarno prenošenom koncertu
iz vrta Buckinghamske palače, jedan od mogućih odgovora mogao
bi glasiti: pedeset godina uspješne vladavine.
DARKO GLAVAN, 7.6.2002. Večernji list (Ekran)
A najveći bi mi gušt bio da Vatreni dođu u finale.
Pa da za vrijeme finalne utakmice, svih devedeset minuta, sjedim
na balkonu i kopam nos.
ZORAN FERIĆ, Nacional, 4.6.2002.
Možda je Manu Chao subglobalista pre nego antiglobalista.
Silom prilika, dakako. Jer antiglobalizam nije moguć. Čim se protiv
nečega borite, koristeći njegova oružja i resurse, vi samim tim,
makar i kolateralno štetno, osnažujete njegov mehanizam.
SLOBODAN VUJANOVIĆ, Vreme, 30.maj. 2002.
Mogli su mi biti uzor Mozart i Beethoven,
ali kako kad su Paul McCartney i Jagger bili živi, a oni mrtvi?
ĐORĐE NOVKOVIĆ (skladatelj i diplomirani dirigent!), Globus,
28.5.2002.
Nama nije potrebno da živimo u skladu s nekim
prirodnim ili ljudskim zakonom, naprosto nam je potreban konsenzus,
generalna halucinacija.
DOUGLAS RUSHKOFF, Globus, 24.5.2002.
... postmoderan je onaj tko je svjestan postojanja
televizije, Interneta i mobitela.
STEVEN SHAVIRO, Jutarnji list (Magazin), 18.5.2002.
Istina je, naime, kako god strašna i optužujuća
bila, najbolja ideologija u umjetnosti.
MILJENKO JERGOVIĆ, Globus, 10.5.2002.
Ako je Porin dopustio da njegova pozornica
postane gnijezdo u koje će estradne kokoši polagati jaja svojih
frustracija, onda je razumljivo da se u patetične izjave članova
Upravnog odbora o tzv. dignitetu nagrada počinje sve manje vjerovati.
DRAŽEN VRDOLJAK, Večernji list (Ekran), 3.5.2002.
U "Milijunašu" te oduševi, ali i
malo rastuži, da postoje ljudi s takvom inteligencijom da ne znaju
ništa. Rastuži te što nisi kao oni, pa trošiš svoj život razmišljajući
o Pašaliću i Sanaderu, o ubijenim i silovanim djevojkama, o bagerima
u Jeninu, o pljački Riječke banke, o epidemiji raznih boleština,
umjesto da što bezbrižnije i lakše živiš ovaj jadan život što
ti ga je Bog dao i budeš lagan kao list na vjetru i mudar kao
Pero Petak. Nedokučiva je genijalnost neznanja. To je nešto što
se ne može naučiti, niti spoznati, djelo božanske inspiracije.
MILJENKO JERGOVIĆ, Jutarnji list, 27.4.2002.
Za sebe mislim da još uvijek moram izgledati
kao glazbenik, da još uvijek sebi ne mogu dozvoliti da izgledam
kao Đorđe Balašević. Jer on meni izgleda kao da je vlasnik mini-marketa,
uopće ne izgleda k'o glazbenik. Ja mislim da to čovjek mora zaslužiti
da tako izgleda.
GIBONNI, PLAY, travanj 2002.
Zašto pod svaku cijenu želite zadržati festivale
poput pulskog i dubrovačkog koji su izgubili stari sjaj, koji
puno koštaju i za koje lokalna zajednica ne pokazuje dovoljan
interes? Je li istina da se bojite ukinuti ih?
Najmanji je problem nešto ukinuti. Dapače, ja bih u tom slučaju
imao prilično topova iz kojih bih mogao tući. Ali nije stvar u
ukidanju nego u poštovanju i unapređivanju.
ANTUN VUJIĆ, Jutarnji list (Magazin), 13.4.2002.
Je li novi val bio vrhunac? Ako su u konkurenciji
staro Bijelo Dugme i novi Gibonni, onda Mirković uopće ne treba
skupljati dokaze. Dosta je da pusti Haustor s Trećeg svijeta.
ILKO ČULIĆ, Vijenac, 4.4.2002.
O samoj seriji "Novo doba" tek ću
reći da mislim kako bolje u posljednjih 10 godina na HTV-u nije
bilo. Prije toga istu sam stvar mislio o "Našim i vašim",
u režiji Vanče Kljakovića. Ta serija je prije Hribarove bila najpljuvanija.
A sve, vjerojatno, zato što se u Tuđmanovo vrijeme nije smjelo
otvoreno pisati i govoriti o bilo čemu, pa ni o televizijskim
serijama i filmovima. E, bijedni Franjo, jadni Franjo...
MILJENKO JERGOVIĆ, Jutarnji list, 30.3.2002.
Trenutačno zarađujem na svojoj glazbi, ali
novac je tu prije slučajnost nego namjera. Kada bi mi netko sutra
rekao da ako nastavim stvarati glazbu, nikad za to neću biti plaćen,
ja bih je i dalje stvarao dok ne umrem.
MOBY, Nacional, 19.3.2002.
... poezija je samo rezultat, tj. posljedica
posebne psiho-građe koja svakako ne zna igrati nogomet ali možda
zna nešto drugo, nešto iz duhovne prakse, što nasreću ne podliježe
nekakvim ekonomističkim kategorijama načelno nezainteresiranog
čina. Šaman u sibirskom selu, kao što znate, može izliječiti susjeda
ali ne može naći curu...
BRANKO MALEŠ, Jutarnji list, 16.3.2002.
Filmovi su poput maratona, reklame kao sprintovi;
a sjajno je kad u život možete unijeti raznolikosti.
TONY SCOTT, HOLLYWOOD, ožujak 2002.
Nisam pala u iskušenje da se ozbiljno bavim
novinarstvom jer mi se činilo da je okrutan i nerijetko bez skrupula.
Radije volim biti prijatelj i zabavljati ljude, nego da me tretiraju
kao - njuškalo.
NATAŠA DORČIĆ, Nacional, 26.2.2002.
Izuzmemo li ratne strahote, uspjeh glazbenog talenta Tončija Huljića
i Dražena Budišu kao takvog, ja me znam da je išta bilo tako porazna
slika našega mentaliteta kao oni nesretnici što su se preko telefona
jagmili oko majmunarija koje je Krivić, čak i ne osobito slatkorječivo,
nudio na OTV-u.
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 23.2.2002.
Mislim da veliki dio problema leži u tome što
institucije nisu dovoljno napadane. One su vrlo sigurne na svojim
pozicijama moći i njih se ne napada s pozicije urbane, underground
i bilo koje druge supkulturne politike. Stoga se u njih ne penetriraju
neke nove ideje. To je problem i alternativne i institucionalne
kulture, jer nijedna ne može ići dalje. Institucionalna ne može
zato što joj fali novih ideja, a alternativna ne bi smjela biti
pasivna.
KATARINA PEOVIĆ - VUKOVIĆ, Feral Tribune, 16.2.2002.
Poput prave Slavonke, ubijam se u šunki, sočnim
odrescima, čvarcima i kulenu. Divim se vegetarijancima!
INDIRA MUJKIĆ, IQ broj 5, siječanj 2002.
Je li vam bilo neugodno s Leonom Lučevim
snimati scenu vođenja ljubavi?
Ne uzrujavam se zbog toga što se digla prašina zbog mojih sisa,
a nikoga nije smetalo što se Leon u novinama pojavio kompletno
gol. To je naš mentalitet: super je kad je frajer gol, ali sise
su sise.
NINA VIOLIĆ, NACIONAL, 29.1.2002.
Izuzetni uspjesi znanosti doveli su do nerazumljivosti.
Tko može pratiti fiziku, biologiju? Pa i humanističke znanosti?
S druge strane: nikada nije trebalo više razuma, uvjerenja da
se neka životna pitanja trebaju voditi s malo pameti.
MILIVOJ SOLAR, Feral Tribune, 2.2.2002.
Kod nas se desničarenjem smatra slabost prema ustaštvu,
a ujedno su i sve ostale socijalne postavke pobrkane pa vlada
danas vodi desničarsku politiku, koju HDZ kritizira s ljevičarskih
pozicija.
ŽARKO PUHOVSKI, Nacional, 29.1.2002.
Je li vam bilo neugodno s Leonom Lučevim snimati
scenu vođenja ljubavi?
Ne uzrujavam se zbog toga što se digla prašina zbog mojih sisa,
a nikoga nije smetalo što se Leon u novinama pojavio kompletno
gol. To je naš mentalitet: super je kad je frajer gol, ali sise
su sise.
NINA VIOLIĆ, NACIONAL, 29.1.2002.
Ovo je zemlja bez konzekvenci (u raspravi o sudstvu)
ČEDO PRODANOVIĆ (odvjetnik), LATINICA, 28.1.2002.
Ovo još nije sredina koja bi cijenila intelektualni
posao, pogotovu ako niste sam svoj promotor. Analiza stanja dovodi
do utučenosti, a zapravo bi morala rezultirati gnjevom, odlučnošću
da se pokaže prstom na ono što je očigledno, a što se iz vlastite
komocije ignorira.
SIBILA PETLEVSKI, Globus, 25.1.2002.
Pisati i govoriti ono što čovjek misli, ne
vodeći računa o očekivanjima razuzdane gomile, isto je što i provozati
se u svom novom Jaguaru kroz sirotinjske favele. Koliko je ugodno,
toliko je i iritantno.
MILJENKO JERGOVIĆ, Jutarnji list, 19.1.2002.
Od Dore i naših pokušaja na Eurosongu
gora su i skuplja samo nastojanja uvijek istih redatelja, od čijih
filmova i kritika i publika dobiva osip, da novcem poreznih obveznika
i hrvatskim filmom pokažu Srbima, Europi i svijetu kakva smo mi
to filmska velesila.
ALEKSANDAR DRAGAŠ, Jutarnji list, 18.1.2002.
A kod mene ne postoji nikakav pritisak
iznutra. Nema potrebe za tim jer život je ogroman i ne treba se
stvarati pritisak oko toga hoćete li danas pobijediti ili nećete.
Treba se zaustaviti, otići u šumu i slušati ptice kako pjevaju
jer život prolazi dalje. U trenutku kad sam ja danas pobijedio,
na drugom kraju svijeta rodilo se neko dijete, nekomu je umro
djed, uopće nije važno to što sam ja danas pobijedio. Važan je
put, važno je biti ponosan na svoj put. Nije važna moja današnja
pobjeda nego sve moje dosadašnje pobjede.
IVICA KOSTELIĆ, Nacional, 15.1.2002.
Uvijek se pitam: kako to da je legitimno
prikazivati čak i najkonkretnije zločine, veličati rat, pisati
glatko i bez ustezanja o ubojstvima i mučenjima, a da se erotika
i seksualnost smatraju tabuima. Baš zato se suprotstavljam tom
smrtovnjačkom principu, tanatičkoj kulturi kao što je naša, koja
se zatvara, koja je sva u prošlosti, koja samo slavi mrtve, obljetnice
pogibija i stradanja, a ne veseli se životu, sadašnjosti, novome.
Takvoj je sredini erotika provokativna jer podriva sliku svijeta
i održavanje navike da se živi onako kako su živjeli preci.
BORIVOJ RADAKOVIĆ, Nacional, 8.1.2002.
Senzacionalan uspjeh splitskih freakova koji
bob-četverosjed treniraju na plus trideset, gurajući golemi željezni
karet po tartanu Hajdukova stadiona, najčudesnija je hrvatska
novogodišnja bajka i najljepši novogodišnji poklon Hrvatima koji
su gotovo počeli vjerovati kako su jedina četiri načina da se
iz ovoga gliba nekamo pobjegne - ubiti, ukrasti, prevariti ili
se kandidirati na izborima.
BORIS DEŽULOVIĆ, Globus, 4.1.2002.
A Rundek je bija pravi. Malo mu je što je pametan,
nego još i zna svirat. I kad to spojiš, ispadne raspjevana pamet.
ĐERMANO SENJANOVIĆ, Feral Tribune, 29.12. 2001.
Osobno nemam dojam da sam važan, ali kad promislim
temeljitije, televizija je strašno važna u zemlji u kojoj tek
svaki peti čovjek kupuje novine, u kojoj su naklade knjiga od
500 primjeraka visoke, u kojoj ne postoji kultura čitanja, gdje
se u kazalištima održavaju proslave, a kina se zatvaraju jer nema
gledatelja.
MIRKO GALIĆ, Jutarnji list, 28.12.2001.
Prosinac: Fantastično je uspjela humanitarna
akcija za 86 djece koja ne čuju. Uporedo s tim ide akcija za djecu
koja ne vide. A poslije toga hitno od prvog dana 2002. treba pokrenut
akciju enormnih razmjera. Za daleko veći broj političara koji
ništa ne razumiju.
TANJA TORBARINA, Globus, 28.12.2001.
Pripadam mainstreamu i mislim da je to normalno,
baš kao što će i današnji mladi underground bendovi jednoga dana
biti mainstream. Ne znam što su danas Rolling Stonesi, recimo.
Postoji jednostavno dan kad više nisi dovoljno opasan. Premda
ja na ovoj sceni i nisam vidio dovoljno opasnih osim Majki. Ni
jedan drugi bend nije mi izgledao kao da su došli opasni frajeri
pa sad svi strepe, od redatelja do kamermana, jer nitko ne zna
koji je sljedeći njihov potez, što će se dogoditi. A sad, što
je Bare danas? Je li i on mainstream?
JASENKO HOURA, Nacional, 25.12.2001.
Prvo smo u Janici otkrili snježnu kraljicu,
onda u Ivici skijaškog superstara, a sada i u bobu četverosjedu
olimpijsku atrakciju; nađemo li danas-sutra na Sljemenu tragove
jetija, nitko se više neće čuditi.
DRAŽEN MATOŠEC, Feral Tribune, 22.12.2001.
Počelo me bit straj upalit televiziju. Kako
je god upalin, neko umre. Danas (9.12.2001.) je umra Mirza Delibašić.
Nekim bi ljudima tribalo zabranit umrit.
ĐERMANO SENJANOVIĆ, Feral Tribune, 15.12.2001.
... rat se zapravo vrti oko 500 njemačkih maraka.
Kakvi Srbi, Hrvasti, Muslimani? Rat se vodi zbog nafte, šlepera,
droge, oružja! ... Sve je to zbog tuđih veš-mašina i televizora.
Mi smo lopovski narod! Ovdje je oduvijek smisao bio u kriminalu.
Tu nijedna država nije uspostavila vlast: ni Austro-Ugarska, ni
Jugoslavija, a mi sami još manje. Čak ni jedan diktator nije uspio
uništiti taj duh kriminala.
DAVOR SUČIĆ SULA - SEJO SEXON (ZABRANJENO PUŠENJE), Feral
Tribune, 8.12.2001.
Kad smo kod seksa, kad ste imali svoje prvo
seksualno iskustvo?
Oko 11.30.
DANIJELA MARTINOVIĆ, Večernji list (Ekran), 30.11.2001.
Kriteriji su se srozali do te mjere da više
na cesti ne možete uhvatiti nekoga tko ne pjeva ili nije nešto
snimio. Radiopostaje puštaju što god se pojavi. Kod nas ima više
pjevača nego stanovnika.
ZRINKO TUTIĆ, 23.11.2001.
Večernji list Naime, sve dok se polagano,
korak po korak, ponovo ne afirmiraju vrijednosti reda, rada i
postupnosti, štednje a ne drpačine, sposobnosti, a ne rodijačkih
veza, strpljivosti a ne bahate agresivnosti, plaćanja a ne prijevare
imat ćemo moralnu žabokrečinu i gospodarsku vododerinu na kojoj
se ništa ne može održati ni zadržati.
ZORAN FERIĆ, Nacional, 20.11.2001.
Droga je došla prije love, to je jedno od rijetkih
mjesta gdje smo u kontaktu s našim najdavnijim precima. To je
jedna od tri-četiri najstarije stvari na svijetu, skupa sa spolnom
željom, kurvama, strahom od smrti i bogovima.
DAMIR PILIĆ, Vijenac, 15.11.2001.
To su pametna dica. Sve prirodno. Vino, livada,
grm. Puno lipše i opuštenije, nego ić u neki disko, pa plaćat
kartu, pa gužvara samo takva, pa nikad ne znaš ko će u tri ujutro
popi.... i napravit teksaški masakr.
DRAGAN LUKIĆ, Globus, 16.11.2001.
Sabor zavređuje ispriku, pa makar Čačićevu,
tek ako se prije toga sam ispriča naciji zato jer je ono što jest,
a ne ono što bi trebao da bude.
SREĆKO JURDANA, Nacional, 6.11.2001.
Kikoćeš se u društvu, igraš se autićima?
Dobil si po glavi stanovnika?
Kaj te ždere?
Jesi li kad pijan vodio emisiju?
- pitanja Roberta Knjaza - Siniši Cmrku, Globus, 2.11.2001.
U kome ste vi prepoznali "Velikog meštra
sviju hulja"?
Najlakše bi bilo reći da je to Ivić Pašalić, no kad se to kaže,
zvuči previše banalno. On može biti samo jedan aparatčik u produkciji
zla.
VILI MATULA, Vjesnik, prilog ANTENA, 26.10.2001.
Nitko ne može kompromitirati hrvatsku
desnicu koliko ona sama... Politički prosvjed na Jelačić placu
politički je trijumf režima. Njegova implicitna poruka glasi:
bilo kakva vlast bolja je od Čondića, Rojsa, Podruga, Bobetka
i sličnih.
SREĆKO JURDANA, Nacional, 23.10.2001.
Poput strasti, pisanje je čista, nenarušena
taština. U kojoj ste vi, vi, i još malo vas.
MILANA VUKOVIĆ, Globus, 19.10. 2001.
Tko vas može nasmijati?
Kad pogledam samu sebe u zrcalo.
Da možemo ući u vašu glavu, što bismo tamo našli?
Kuršlus. Lastavice, vrapce i prašinu.
Jeste li se kad napili i koje piće najviše volite?
Jesam, a volim i vino i pivo.
Kako zamišljate savršenu sreću?
Sada sam stvarno sretna, ništa mi ne fali. Volim plaziti jezik.
JANICA KOSTELIĆ, Jutarnji list (intervju: Vanja Nezirović),
11.10. 2001.
Za najljepšu mučeničku biografiju na
svijetu ja, sasvim iskreno, ne bih dao ni pet para i zapravo me
malo plaši ovo naše društvo koje toliko obožava patnju. Jer to
znači prezirati život, a prezirati život je vrlo nepristojno,
pa i opasno. Evo, sada mi je ponovo palo na pamet kako je Aralica
ispao žrtva. Možeš si misliti, on da je žrtva!? S njegovom penzijom!?
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 6.10.2001.
Hrvatska televizija je beznadno skolastičan
mastermind koji se grozi eksperimenata, gnuša prakse, boji inicijative,
užasava otvorenog prostora i - što je najgore - tu svoju grozomornu
profesionalnu zatucanost prenosi na svaku novu generaciju namještenika.
DRAŽEN MATOŠEC, Feral Tribune, 29.9.2001.
... Izrael se mora prestati širiti
na palestinski teritorij, prihvatiti formiranje palestinske države,
učiniti Jeruzalem internacionalnim gradom i tada će arapski i
muslimanski terorizam u najvećoj mjeri nestati.
dr. STEVAN DEDIJER, Jutarnji list, 22.9.2001.
I još HT ima obraza ić s reklamom na
televiziju da je pojeftinija Internet. Je, kruv vam je poskupija,
ali su vam zato pojeftinili dijamanti. A ako ćemo pošteno, komunikacija
priko dijamanata puno je uvjerljivija od one priko telefona.
ĐERMANO SENJANOVIĆ, Feral Tribune, 15.9.2001.
Na kojim ste drogama, jeste li jeli
kad drogu s kazana?
Na kojim smo drogama? Na ljubavi.
(odgovor grupe TBF na pitanje Roberta Knjaza, Globus, 7.9.2001.)
Vjerojatno ima komotnijih i ugodnijih
gradova od Splita, ali mene ta atmosfera stalno "šuta u guzicu".
Ondje se ne priznaju autoriteti. Vidjeli ste to i kod dočeka Ivaniševića.
On nije dočekan kao autoritet, nego kao netko njima ravan, s kim
će podijeliti pehar. Volim biti u Splitu baš zato da ne bih postao
razmažen.
GIBONNI, Nacional, 4.9.2001.
Malo silovitije ću se prihvatiti pisanja,
ali to je tako ozbiljan posao, što mali Ivica nikad ne bi mogao
zamisliti, no ne bih htjela publiku opterećivati svojim nastranim
planovima kao što je pisanje u ovoj ekonomskoj situaciji.
SANDRA ANTOLIĆ, Jutarnji list, 17.8.2001.
... što jadne alkarske žene misle o
tome da njihov dragi ima momka? I onda im još taj momak drži koplje?!
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 11.8.2001.
Motovun se stalno trudio da se njegova
publika pred festivalom ne osjeća onako kako se ljudi kod nas
osjećaju pred kulturom: kao nevažni uljez pred hramom vestalki.
JURICA PAVIČIĆ, JutarnjI list, 4.8.2001.
Možda u vašoj državi živi narod koji
nećete moći staviti pred gotov čin. Pa makar on bio i generalski.
BORIS DEŽULOVIĆ, Globus, 27.7.2001.
Ovi naši sportaši koji kritiziraju isporučivanje
generala svi odreda su multimilijarderi i poreze plaćaju u Monte
Carlu. Zašto onda o politici ne diskutiraju s tamošnjim princom
Rainierom, nego iskorištavaju bijedu ovog prostora kako bi vršili
utjecaj na ljude? A nisu ništa drugo nego obični utajivači poreza.
PAOLO MAGELLI, Feral Tribune, 21.7.2001.
... književnost ne smije biti kao odlazak zubaru
- boli, ali je korisno - nego mora dati čitatelju neku zabavu, da
ga raznježi, nasmije, pouči.
PAVAO PAVLIČIĆ, Nacional, 17.7.2001.
Ako za Budišu i nema nade, za Nadu ima Budiše!
VIKTOR IVANČIĆ, Feral Tribune, 7.7.2001.
... Jer odlučili smo drukčije. To jest isto.
Zajedno s našim čitaocima, ostajemo slobodni, između kritike vlasti
i recepata šjore Šimice, između nježnih i slojevitih analiza bosanskoga
pitanja našega Ivana Lovrenovića i iščašenosti Ćićine Dore, koja
se jutros probudila novodizajnirana i u malom formatu. Onako, za
dišpet.
HENI ERCEG, Feral Tribune, 30.6.2001.
Živim za glazbu, a ono što se dogodi na bini,
to je za mene čarolija. Kada je to svaki dan, više nemaš onaj osjećaj
da se događa derbi.
GIBONNI, Vjesnik, 24.6.2001.
... neke stvari se moraju obaviti, čak i po cijenu
nepopularnosti
IVO BANAC, HTV emisija "Nedjeljom u 2", 17.6.2001.
Gledan televiziju i pivan: "Sunce moje milo,
kako mi te uškopilo."
ĐERMANO SENJANOVIĆ, Feral Tribune, 9.6.2001.
Zašto SDP ne želi koalirati s HDZ-om?(pitanje
Orlande Obad, J. List)
Jednostavno zato što je ta stranka svojim političkim programom u
mnogim područjima devastirala zemlju. Oni svoju politiku nisu promijenili,
a današnju poziciju grade na dramatizaciji postojećih problema koje
su sami prouzročili, poput nezaposlenosti i pada gospodarskog rasta.
Ne postoji ni jedan politički razlog zašto bi se s takvim HDZ-om
išlo u koaliciju.
ŽELJKA ANTUNOVIĆ, Jutarnji list, 29/30.5.2001.
On (MISLAV BAGO, op. ur.) je taj novinar
koji će večeras (20.5.2001.) ući u Hall of fame, dvoranu
slavnih, dobiti Pulitzerovu nagradu za borbu protiv činjenica, stipendiju
za studij matematike na Harvardu (kolegij: zbrajanje), člansku iskaznicu
HDZ-a s ubojitim brojem 007, pištolj od Ivića Pašalića, usta na
usta od Demice Rebića i pravo da se u parkiću iza zagrebačkog Gradskog
poglavarstva smije igrati mame i tate s Nenadom Ivankovićem, Miroslavom
Tuđmanom i dvojicom brkatih stričeka.
IVAN STARČEVIĆ, Nacional, 22.5.2001.
Kome će narod dati povjerenje? Onima koji su
ga upropastili ili onima s kojima je izgubio nadu? I to mi je nekakav
izbor.
ZVONIMIR BERKOVIĆ, Globus, 18.5.2001.
Ja inače imam, uza sve te prigovore da se ponašam
previše pristojno i odgojeno, preveliku sklonost u privatnome društvu
spajati stolove i bacati pjesmu.
VESNA PUSIĆ, Feral Tribune, 12.5.2001.
Ja želim svojim slikama poručiti kako je jednostavniji
način življenja bolji način. Ljubav je bolja od mržnje, ljepota
od ružnoće. To ja zovem životnim stilom svjetla.
THOMAS KINKADE (najbogatiji živući slikar), Jutarnji list,
5.5.2001.
Prvi svibanj već
je ispravno nazvan "Praznik graha" pa je posljedično Uskrs
- "Blagdan šunke". Sabor se svađa, narod je gladan, pa
zasad, ljudi, ovo naprosto nije dobra niti uvjerljiva zemlja. Sama
pak margina je čini se ipak zasad preslabo organizirana kako bi
istakla vlastite intelektualce.
Hrvatsku ćemo, unatoč svemu, morati rasprodati, tj. dati u koncesiju.
I to se mora učiniti navrijeme. A to samo znači - postići što bolju
cijenu. Ako već moramo biti kolonija, budimo kolonija u svili.
BRANKO MALEŠ, Republika, 5-6.5.2001.
Recite što hoćete, ali ja bih se slikao i u
Mili i u Mojoj sudbini, igrao nogomet s "Humanim zvijezdama",
izvlačio kupone u nagradnim igrama trgovačkih poduzeća, družio sa
Sinišom Glumičićem i bio predstavljač na Porinu. Sve ovo samo po
sebi su, dakako, budalaštine, ali ako će zbog toga naklade knjiga
biti veće od 300 primjeraka, ja mislim da vrijedi. Ili barem vrijedi
pokušati.
ANTE TOMIĆ, Jutarnji list, 28.4.2001.
Predsjednik koji nema što raditi, i premijer
koji ne zna što bi radio: to je ograničena "bipolarna"
skica hrvatskoga demokratskog čuda, koje se - dakako - nadopunjuje
i čudom ekonomske prirode.
SREĆKO JURDANA, Nacional, 10.4.2001.
Krćanstvo se, nažalost, ne nasljeđuje, kršćaninom se
postaje. 'Muka mi je od kršćana koji se hvale da potječu od kršćanskih
roditelja jer im je to jedini znak raspoznavanja', reče netko. Uskrs
je stalna poruka i ponuda da se isplati živjeti u dobroti i služenju
ljudima jer takav život neće završiti smrću.
don LUKA VUCO, REPUBLIKA, 14.4.2001.
Kad mi neka dama kaže Vi, ja joj kažem da je opscena - jer se obraća
meni i "njemu", pa nek se odluči s kim razgovara.
PREDRAG RAOS, HTV "Glamour", 7.4.2001
Liječnički konzilij ovom se prilikom nije
oglasio da kaže kako mu je, ali nadati se je da Slobo u zatvoru
pati i od zatvora.
ZORAN FERIĆ, Republika, 7.4.2001.
... onaj tko i danas tvrdi da je Tuđmanov idolopoklonik,
jednostavno je bolestan čovjek... To su klinički slučajevi. Ne shvaćam
što su neki ljudi vidjeli u njemu.
EL BAHATTEE, Feral Tribune, 31.3.2001. Apsolutno
želim sebe dovesti do stanja u kojemu ću se probuditi jednog jutra,
pogledati se u ogledalo i reći: "Alka, ti si jedno zadovoljno
prase!"
ALKA VUICA, Jutarnji list, 29.3.2001.
... onaj tko i danas tvrdi da je Tuđmanov idolopoklonik,
jednostavno je bolestan čovjek... To su klinički slučajevi. Ne shvaćam
što su neki ljudi vidjeli u njemu.
EL BAHATTEE, Feral Tribune, 31.3.2001. Apsolutno
želim sebe dovesti do stanja u kojemu ću se probuditi jednog jutra,
pogledati se u ogledalo i reći: "Alka, ti si jedno zadovoljno
prase!"
ALKA VUICA, Jutarnji list, 29.3.2001.
Cila televizija bolesna, a na bolovanje šalju Stankovića.
(kojeg je u emisiji "Nedjeljom u 2" u emisiji s ministrom
Ivaniševićem mijenjao Mislav Bago, op. ur.)
ĐERMANO SENJANOVIĆ, Feral Tribune, 24.3.2001.
Odluka da se novac više ne daje novinama Hrvatsko
slovo odluka je koju treba pozdraviti. Zaista, takve slobodne novine,
pa još k tome i za kulturu, nisu samo nepotrebne. One su jednostavno
sramotne... Zaista, sve je to ipak sramota. Da se čovjek zacrveni.
Pa bio vrag ili ne bio.
ZVONKO MAKOVIĆ, Feral Tribune, 17.3.2001.
... to mi je nekako tužno, ponekad mi
se čini da je u Hrvatskoj strip tako zapušten, da ga moraš sam napisati,
nacrtati, objaviti... i onda još i pisati o njemu!"
DARKO MACAN, Nacional, 13.3.2001.
Sve je u "Strunama ljubavi" i oko
njih savršeno posloženo, a Tonči Huljić zbilja je hrvatski Goran
Bregović. Namrvio je u pjesmu orkestralnog glamura i zeru egzotike,
razvukao violinu koja tako poznato zvuči i našao pjevačicu koja
će mu, čisto na razini društvene ideologije, popraviti image. Naime,
da je istu stvar pjevala Danijela ili Izabela, ili ona treća koja
izgleda kao i te dvije, Huljić bi i ove godine propao.
MILJENKO JERGOVIĆ, Globus, 9.3.2001.
Sodoma i Gomora! - to unisono kreštanje velikohrvata
i malograđana, turbokatolika i tehnodemokrata, dodatno svjedoči
kako ovom žalosnom društvu i dalje treba javno pokazivati Veseljka
i Veselu. Sve dok bude onih koji će se javno zgražati nad životom
i pritom služiti mise u čast industrijalaca smrti. Sve dok nasilnici
nad ljudskom prirodom budu ustrojavali bolesna društva u kojima
je golotinja out, a uniforma in. Gdje se na zaruke ide sa džepnim
nožem, a u grad se spušta s ručnom bombom. I gdje se cure hvataju
poput riba - dinamitom.
PREDRAG LUCIĆ, Feral Tribune, 3.3.2001.
Nisam ovdje da predlažem kako izliječiti društvo,
nisam ni plaćen za to. Ja sam nekakav pejzažist vremena, oslikavam
doba u kojem živimo.
EL BAHATTEE, Globus, 2.3.2001.
Hrvatska
televizija neće postati vjerodostojna institucija liberalne javnosti
kada Mirko Galić lupi šakom o stol, već kad se iz te televizije
mnogobrojni macani razbježe kao miševi.
VIKTOR IVANČIĆ,
Feral Tribune, 24.2.2001.
Hrvatska televizija u prošlom je sustavu
bila toliko neobjektivna da je navijala samo za vlast, dok je u
ovom tako objektivna da prikazuje samo oporbu: kako god obrnuli
na izborima, furt gledate iste. A sada tobože neutralno, pa i kad
se na rivi reve, kao nedavno u Splitu.
DRAŽEN MATOŠEC,
Feral Tribune, 24.2.2001.
Uskoro objavljujete zbirku poezije i kratke
proze. Imate li neki haiku?
Imam, nemam, imam, Homeini.
ALEKSANDAR STANKOVIĆ na pitanje Zlatka Šimića,
Jutarnji list, 24.2.2001.
U Saboru se dogodilo nešto nezamislivo: dva dana
se raspravljalo o tome treba li funkcionirati pravosuđe i primjenjivati
zakone i moraju li svi pred zakonom biti jednaki.
VESNA PUSIĆ,
Nacional, 20.2.2001.
Ja tvrdim, ako postoji oblik ljudske duše, to
je poluotok. A ako ima oblik najljepše ljudske duše, to je onda
Balkanski poluotok... ljudska duša je razapetost između potrebe
za sigurnošću i potrebe za neizvjesnošću. Ništa u geografiji, a
geografija je ipak temelj ovoga svijeta, ne izražava bolje tu proturječnu
prirodu ljudske duše. Jer kontinent je sav stabilnost, otok je zatvorenost
u sebe, a poluotok je 'napola si kročio, a naola se držiš'...
FERID MUHIĆ,
Feral Tribune, 17.2.2001.
Vladimir
Šeks... još jučer ustavotovorac, već danas ustavonorac...
Možda ova vlast zaista "ne želi preuzeti vlast", ali nema
brige: HDZ će je sasvim uskoro na to prisiliti. Naime, HDZ, vrh
klina hrvatske desnice, morat će uskoro dobiti snažan politički
odgovor na njezinu glavnu tezu, koju ja čujem ovako: globalizacija
ugrožava sve tipove demokracije, a demokracija, pak, ugrožava slobodu
svake nacije...
VJERAN ZUPPA,
Feral Tribune, 17.2.2001.
...Račan cijelog života igra jednu te istu ulogu:
htio bi on, ali 'objektivne okolnosti' stoje na putu. Šuvar stoji
na putu. Stojković stoji na putu. Drug Sloba stoji na putu. Tuđman
stoji na putu. E, sad Budiša stoji na putu...
... to je suština Račanove igre. On igra dobrog žacu, a Budiša lošeg...
... Mi smo još u fazi odmazde - tamo negdje gdje su Englezi bili
poslije restauracije Stuarta, kad su monarhisti iskopali tijelo
Olivera Cromwella i objesili ga u Tyburnu
IVO BANAC, Feral Tribune, 10.2.2001.
Lagao bih ti da sad kažem kako sam prije 1987.
mogao naslutiti ovakav ili sličan razvoj događaja u bivšoj Jugoslaviji,
ali mi nije bilo nezamislivo da bi staljinisti, nacionalisti i fašisti
mogli pronaći zajednički jezik. Bez obzira jesu li košulje smeđe
ili crvene, totalitaristi u njima sazdani su od istog materijala.
U tome je tajna koalicije Miloševića i Šešelja ili pretvorbe Tuđmana
od komunističkog generala u nacionalističkog vođu.
ERICH RATHFELDER, ratni reporter, u intervjuu Predraga Lucića,
Feral Tribune, 10.2.2001.
... često u Dnevniku ne znaju nešto što je noć
prije objavljeno u dnevnim novinama, a sve što završava nakon šest
sati dobivamo u obliku telefonskog izvještaja, pa se nekiput pitamo
za kojeg su vraga uopće izmišljali televiziju kad vam stalno prikazuju
radio.
SAŠA RUNJIĆ, Globus, 9.2.2001.
Mene je sram da hrvatska kinematografija nema
ni jednog pravog zabranjenog filma. Najviše mi je u našem filmu
smetala odsutnost emocija i jezični akademizam. Negdje se u svemu
tome izgubio život. Bilo je previše fizike, a premalo kemije.
LUKAS NOLA, Globus, 9.2.2001.
... protiv Eminema nema lijeka. Pa tip je bijel
k'o mlijeko, psuke k'o tri crnca zajedno, lud je k'o puška, oživotvorenje
je Cartmana iz South Parka, Beavisa, Butheada i Barta Simpsona,
prijeti mu zatvor, trpa se drogom k'o da je kontejner za smeće,
popularan je k'o holivudski glumac, a vispren i pametan k'o da je
svršio tri fakulteta, iako ima tek maturu ulične škole.
ALEKSANDAR DRAGAŠ,
Playboy, veljača 2001.
Moram reći da sam počeo misliti kako zapadna
civilizacija nije bogznašto ako je čovjek poput mene može moralno
razoriti. Ja samo radim televizijsku emisiju. Ona ništa ne zagovara,
nema nikakve vrijednosti. To je valjda najgluplja emisija na programu.
JERRY SPRINGER,
Playboy, veljača 2001.
A kravljeg ludila u Hrvatskoj nema. U nas su
krave zdrave, a ljudi ludi. Kravlje je ludilo, naime, kad se stoka
ponaša kao ljudi, a ne kad se ljudi ponašaju kao stoka.
BORIS DEŽULOVIĆ,
Globus, 26.1.2001.
Majstori smo kiča, lijenosti, neorganiziranosti,
žute štampe, top-modela, estrade, zločestoće, narod smo koji jede
sam sebe i uživa u klevetanju.
DRAŽEN KATUNARIĆ,
Globus, 26.1.2001.
Takozvane vodeće rock-kritičare neka je budala
dovela na televiziju da pričaju o nečemu o čemu nemaju pojma. Izgledali
su kao eunusi koji pričaju o pornografskim filmovima, a oni su zapravo
skupina isprepadanih snobova koji strepe za svoje sitne kritičarske
honorare.
MOJMIR NOVAKOVIĆ, Večernji list, 26.1.2001.
... mislim da ne postoji bolje sredstvo za kolektivnu
katarzu od suočavanja ljudi sa samima sobom kroz teatar i umjetnost.
Politika ne može postići ni približno sličan efekt i zato je odgovornost
umjetnika još veća, pogotovo u zemljama kojima je poput Hrvatske
ta katarza nužno potrebna.
SLOBODAN ŠNAJDER, Jutarnji list, 25.1.2001. (pitanje
Zlatka Galla)
... jeste li stoga u biografskoj notici zapisali
da želite "skončati negdje na moru kao bogudanekradnik i samosebidostatni
pjesnik, autopsihoterapeutski slikar ugodnih kič-komercijalnih dodvorica
te ovisnik o sunčevu svjetlu, soli, ribi i vinu...?"
- Priznajem, kriv sam po svim točkama optužnice!
TAHIR MUJIČIĆ,
Feral Tribune, 20.1.2001.
... nikakva
i ničija isprika ne može me natjerati da čitam Dobricu Ćosića niti
me izostanak isprike može spriječiti da čitam Filipa Davida ili
Albaharija. I to nema nikakve veze s pitanjem jesam li ja ovaj rat
doživljavala kao svoj rat, a jesam, niti s pitanjem može li išta
umanjiti nesreću koju je rat proizveo.
ANDREA ZLATAR,
Zarez/Reč, 18.1.2001.
Ova je zemlja zapravo neprestano pod samom sobom,
jer joj ne uspijeva sastaviti se s kalendarom, dignuti glavu iz
parapovijesne prašine i suočiti se sa svojom stvarnošću. Ni na jedan
teror nije znala odgovoriti onda kad joj se događao.
PREDRAG LUCIĆ,
Feral Tribune, 13.1.2001.
Ja se stidim Hrvatske televizije koja ne treba
Mirnu Berend a ne obrnuto... Ubi me amaterizam - od kreveta, od
ljubavnika do posla. Svi misle da mogu. Pa to je nevjerojatno! ...
kako su Che Guevaru ubili, kako Winnetou više nije živ, mislim da
jednostavno za mene nema frajera ... ako išta u životu želim, želim
vidjeti oči svog djeteta.
MIRNA BEREND
(intervju Alke Vuice),
Globus, 12.1.2001.
Zamislite sada, vi sretnici s početka trećeg
tisućljeća, kako će svijet izgledati na njegovu kraju. Proširit
će se ozonske rupe, ubit će nas vlastito sunce, potopit će nas ledenjaci,
udarit će nekakav gigantski asteroid i izbaciti nas iz orbite, pobit
će nas neki zeleni Hitler iz zviježđa Vege ili ćemo se u jednom
konačnom Ratu veličanstveno poubijati sami.
BORIS DEŽULOVIĆ,
Globus, 5.1.2001.
... čini mi se da kod nas ima previše salonskog
novinarstva, a premalo traganja za pričom.
DRAŽEN KLARIĆ,
Jutarnji list, 5.1.2001.
Bude li Hrvatska 2010. nazubljena kapitalističkim
tornjevima, napučena korporacijskim bijelim ovratnicima i stranim
turistima - značit će da je poluuspjela. Hrvatska će potpuno uspjeti
bude li do tada sudstvo pouzdano, brzo i autoritarno, činovništvo
ljubezno i nepotkupljivo, bude li učiteljsko zvanje dostojanstveno,
novinarstvo točno i obestrašćeno, iščeznu li plave kuverte, obavještajno
podzemlje i bespravna gradnja.
JURICA PAVIČIĆ,
Jutarnji list, 30.12.2000.
Bogatstvo nije samo materijalno, ali bogati ćemo
postati tek kad počnemo vjerovati u sebe.
Mojmir Novaković, LEGEN,
Nacional, 26.12.2000.
Trijumf hrvatskog malograđanskog novinarstva,
koje prodaje bozu svjetini željnoj šarenih obmana, vjeran je duhu
aktualne vlasti. Nije nužno zvati se Hrvoje Franjić da bi bio trajni
ortak.
VIKTOR IVANČIĆ,
23.12. 2000. Feral Tribune
Nadam se da ću uspjeti doći do toga da negdje
piše "odabrala i pripremila". Ovaj posao te jednostavno melje i
sve više želim doći do poslovnog smiraja.
ŽELJKA OGRESTA,
Jutarnji list, 21.12.2000.
Vrteći se po labirintu Haaga u potrazi za domoljubnom
niti i Račan dokazuje da mu je, kao što jednom reče Arsen Dedić,
milije srce na žaru nego mozak s jajima.
SREĆKO JURDANA,
Nacional, 19.12.2000.
Za voditelje se kaže da su ili kurve ili da su
im lica k'o đonovi... Ali ja čvrsto vjerujem da gledatelj koji plaća
pretplatu ne smije biti osakaćen zbog našeg neraspoloženja.
JOŠKO LOKAS,
Nacional, 19.12.2000.
Dovoljno je baciti pogled na to kako se "rješavaju"
neki noviji i najnoviji slučajevi - Dubrovačka banka, Večernjak,
prisluškivanje opozicije i novinara, Seka Tuđman, ostavke Radoša
i Lučina, Grupo... - pa da se vidi kako Hrvatska već sasvim sliči
na groblje mrtvorođenih afera. One se rode, zatim kratko požive
i onda obavezno umru, tako da njihov smisao očito i nije u tome
da se nekoga kazni ili smijeni, nego služe samo za to da preko njih
političari odmjere snage, povuku neke nove linije u katastru vlasti,
i zatim na sve stave točku.
MARINKO ČULIĆ,
Feral Tribune, 16.12.2000.
Na zadnjoj premijeri nisam osjećala nikakvu tremu.
Izašla sam na pozornicu kao da idem u supermarket po deset deka
sira. A taj se posao ne može raditi tako. On te ili fura, lijepo
ti je, ili te razočara.
NINA VIOLIĆ,
Globus, 15.12.2000.
Za mene je lagodan život onaj u kojem ne moramo
raditi sekundarne stvari da bismo zadovoljili primarne.
RIPPER,
Globus, 15.12.2000.
Meni je, recimo, kad sam vidio koliki sam tekst
napisao o jebenom filmskom vodiču (Video movie guide 2000) , poslužila
kao priručno sredstvo za zaključak kako je krajnje vrijeme da nešto
promijenim u svom životu. Životu?
Hrca,
FANZINEDIN ZIDAN, broj 3, rujan 2000.
Kaznena novinarska ekspedicija, a ne Franjo Tuđman,
"u ime domovine" dugoročno je stavila lisice na dušu Mire Furlan.
Ali i tolikih drugih nepoćudnih intelektualaca. Na oduševljenje
javnosti! Pa nije li onda ta javnost i zaslužila medije koji ih
i dalje hrane tek vlastitom intelektualnom "turbo ekskluzivnom"
impotencijom? A i jeftino je. Od 3 do 12 kuna. HENI ERCEG,
Feral Tribune, 9.12.2000.
Marinko (Božić, op.a.) je s Alkom Vuicom bio
na istoj valnoj dužini i nije je mrzio. Čak se jedno vrijeme bavio
mišlju da se ožene. Uvjeravao me je da bi to bio idealan brak. "Ja
bih lijepo nastavio svojim životom i svi bi mislili da nisam peder,
a Alku bih pustio da radi što hoće. Imali bismo odvojene spavaće
sobe i nekom bih platio da joj napravi dijete" govorio mi je Marinko
koji je tako zamišljao idealnu hrvatsku obitelj.
SENAD PAŠIĆ,
Jutarnji list, 8.12.2000.
Ugasimo mrak!
REPUBLIKA - reklamni slogan za novi dnevni list, 4.12.2000.
... položaji me ne zanimaju, jer sam ja kreativac
i praktičar, a ne filozof i teoretičar.
DENIS LATIN,
Globus, 1.12. 2000.
... kompjutor kupi, Windows otvori, Don't happy,
be worry...
RAMBO AMADEUS,
album "Čobane vrati se" (Dallas, studeni 2000.)
Jezik je živa stvar i ne može ga se sasvim obuzdati,
jer se srećom zbiva i na ulici, a ne samo na Akademiji.
DAMIR ŠODAN,
Feral Tribune, 2.12.2000.
Ako živimo u državi u kojoj Ministarstvo branitelja
ima veće rashode od Ministarstva znanosti, onda se vidi da je ova
zemlja orijentirana na prošlost, a ne na budućnost.
VILIM RIBIĆ,
predsjednik Matice sindikata javnih službi, Jutarnji list, 2.12.2000.
Nemamo novca za život, jer, po zakonu, nikakva
prava osim tjelesne zaštite nemamo. Ne mogu se ni zaposliti, jer
kako ću sa specijalcima odlaziti na posao, tko bi me ovakva primio.
Nema posla ni za moju ženu. Ne znam što će biti s nama. Pokušat
ćemo preživjeti.
TOMISLAV MARINAC,
Globus, 1.12. 2000.
... umjetnici moraju znati šokirati javnost,
gledatelj ili čitatelj mora se prepoznati u onome što vidi na pozornici
ili pročita na papiru.
LUCIJA STAMAĆ,
Nacional, 28.11.2000.
Zvuči neskromno, ali ja sam doista najbolji pisac
dijaloga u Hrvata.
ANTE TOMIĆ,
Nacional, 28.11.2000.
Sve dok se taj odnos prema kulturi ne promijeni,
dokle god se SC bude shvaćao kao menza i spavaonica, mislim da ni
država neće profitirati. KATARINA PEOVIĆ,
Feral Tribune, 25.11.2000.
Želim biti filmski glumac, filmska zvijezda,
da me svi fotografiraju. Mislim da imam super facu za film, da sam
dojmljiva pojava na ekranu.
DARKO RUNDEK,
Jutarnji list, 24.11.2000.
Imati novinarski nos znači pronaći nešto nesvakodnevno.
To novinar može pronaći samo u sebi... Najbolji način da postaneš
lav je da napraviš pustinju oko sebe i sve oko sebe poravnaš. Zadatak
neduhovitih i nesposobnih ljudi je da onesposobe sposobne.
JOVAN HOVAN,
Jutarnji list, 19.11.2000.
Mi smo savršeni za bombastične stvari. Megalomanija
je počela vrlo rano, a teško ju je zaustaviti kad krene. Volimo
ideju pop-glazbe, pop-arta i "Pop-marta", biti nalik Andyju Warholu,
razmišljati što bi on napravio da je uspio nastupiti na stadionu,
raditi s DJ-ima prije koncerata, dekonstruirati osamdesete s albumima
"Achtung byby" i "Zooropa". Da parafraziram, mi smo taj proces zvali:
kako posjeći "Joshua tree"?
BONO (U2),
Nacional, 14.11.2000.
Kad bi se snimao film o životu uspješne grupe
onda, a i danas, to bi prije bio film crnog vala nego neka hollywoodska
bajka.
HUS (Parni Valjak),
Nacional, 14.11.2000.
...ANUBIS RECORDS... do kraja godine pojavit
će se 4 nova izdanja, ali gospodin Prđun nije htio reći koja,
uz obrazloženje da je 'Nomad nešto poput Modre Laste' pa
ne vidi zašto bi to nama bilo bitno.
Aleskandar Holiga (uredio blok vijesti),
NOMAD, studeni 2000.
Izi dobro, učini govno.
Pređo Vušović,
HTV, emisija "Željka Ogresta i gosti", 9.11.2000.
Imam dojam da se stalno krećem među Titovim
klonovima koji isle da je važno samo ono što oni misle i što oni
određuju. Ta bolesna japajakala koja hodaju sa svojim bistama ispred
sebe toliko su zastrašujuće nakazno zagadila hrvatski politički
zrak da će nas sve ugušiti ako se sami ne organiziramo protiv njih.
IVAN ZVONIMIR ČIČAK,
Nacional, 31.10.2000.
Danas sam izgubio stolicu, ali sam skinuo brnjicu.
VLADO GOTOVAC,
izborni sabor LS-a, Zagreb, 29.10.2000.
Beatlesi su najveći, najblještaviji i najžilaviji
kulturni fenomen 20. stoljeća!
ZLATKO GALL,
Feral Tribune, 28.10.2000.
Ja nemam veze s Hrvatskom. To je kao da me sada
netko zove iz Zambije.
BRANIMIR ŠTULIĆ,
Večernji List, 27.10.2000. Bolje da je jedan čovjek fikus, nego
da su svi građani tikve, a cijela država banana.
IVAN ČEHOK,
Slobodna Dalmacija, 10.2000.
... u dnevniku za odrasle nalaze se debili, a
u dnevniku za đake nalaze se jedinice!
Učiteljica Smilja, kolumna "Iz bilježnice Robija K.",
Feral Tribune, 21.10.2000.
... naprosto nisam sazdana tako da ovisno o političkim
mijenama kažem: ovo smo mi, a ono su oni. Meni je draže reći: ja
sam ja, a vi budite što hoćete.
BRANKA KAMENSKI,
Globus, 20.10.2000.
Ovi prostori danas postaju atraktivni za svijet,
a to je nešto što će moći kapitalizirati svaka pojedina država.
U takvoj situaciji, situaciji bez Miloševića, trebat će više raditi,
a politikantstvo više neće biti nazivano radom, niti će biti društveno
produktivno. Morat ćemo tada biti odgovorniji i prema sebi i prema
drugima. Mene to stvarno raduje.
DAMIR KAJIN,
Feral Tribune, 14.10.2000.
... "kriminaliziranju Domovinskog rata"
prethodilo je domoviniziranje kriminalnih bandi.
VIKTOR IVANČIĆ,
Feral Tribune, 14.10.2000.
Ako želimo biti kulturno zanimljivi, tada najprije
moramo biti zanimljivi sebi, pa ćemo onda sigurno biti zanimljivi
i svijetu.
ALEŠ DEBELJAK,
Feral Tribune, 14.10.2000.
... su lova i moć, a ne nikakva briga za Domovinu,
ona banalna nit koja povezuje tri bahate, dobro potkožene grupacije
- generale, biskupe i nogometaše - koje proteklih mjeseci nasilno
pokušavaju "preuzeti" Domovinu iz ruku "sadašnje vlasti koja se
sve otvorenije poistovjećuje s jugoslavenskom i udbaškom prošlošću
svojih komunističkih predvodnika..."
HENI ERCEG,
Feral Tribune, 14.10.2000.
"Tuđmanov klaun Blažević odlučio je isprovocirati
vlastito smjenjivanje, kako bi hrvatsku scenu mogao napustiti kao
"politička žrtva", a ne kao propali trener."
SREĆKO JURDANA,
NACIONAL, 10.10.2000.
Nitko me, naime, ne može uvjeriti da se u politici
mora varati, da se ne treba držati obećanja... Zajedno s rođenjem
politike rodila se i laž. I otada ona neprekidno prati politiku
kao strana koja ometa vrijednosti naspram interesa. I danas kada
intelektualci nakon totalitarizma počnu razmišljati, gotovo svi
se odlučuju za moral, istinu... Liberalna demokracija nezamisliva
je bez moralnog habitusa i istine.
VLADO GOTOVAC,
NACIONAL, 10.10.2000.
Nama je najbolje da nas netko temeljito deidentificira
i da postanemo sasvim Europljani jer se, kada smo svedeni na svoje
identitete, međusobno koljemo.
DALIBOR MARTINIS,
Feral Tribune, 7.10.2000.
Siguran sam, da je kampanju vodio Vinko Grubišić
(a ne Zinka Bardić, op. ur.), predsjednik Hrvatske danas
bi bio Dražen Budiša.
ANDREJ MAKSIMOVIĆ,
glavni urednik OTV-a, Jutarnji list (Studio), 6.10.2000.
Dugoročno gledano, možda ponekad u životu treba
raditi kompromise, ali mislim da je poštenije držati se principa.
ZINKA BARDIĆ,
Nacional, 3.10.2000.
Milošević nikad neće predati vlast. Vjerovati
da će taj čovjek mirno predati vlast isto je što i očekivati da
Frankenstein glumi Romea u "Romeu i Juliji".
PETAR LUKOVIĆ,
Nacional, 3.10.2000.
Ono što doista mijenja život su tri stvari: rođenje
djeteta, dijagnoza smrtonosne bolesti i dobitak na lotu.
ZORAN FERIĆ,
Vjesnik, 1.10.2000.
Otkad ovdje postoji televizija, uvijek je djelovala
kao servis politike. Mi govorimo o promjeni mentaliteta, za što
je potrebna smjena generacija.
DAMIR MATKOVIĆ,
Jutarnji list, 29.9.2000.
Znate li što znači - provaliti se? U društvu
Zaima Imamovića pjevati sevdalinke, pred Šerbedžijom recitirati
Ujevića, pred Pešalovom prvi put u životu dizati utege (svejedno
koje težine), Šabanu Bajramoviću pokazivati zlatan zub, pred Stevom
Karapandžom znalački govoriti o receptima i pred 4 milijarde ljudi
i deset šampiona plivati sto metara slobodno (Eric Mousambani, Ekvatorijalna
Gvineja).
MILJENKO JERGOVIĆ,
Feral Tribune, 23.9.2000.
Imam gotove skladbe i uskoro ću u studio, premda
moram biti iskren: svojom velikom radišnošću štitim svoju lijenost.
Meni se zapravo ne radi. Ili, što bi rekao Cesare Pavese, "raditi
je zamorno"...
ARSEN DEDIĆ,
Feral Tribune, 23.9.2000.
Davno je već za Miću Dušanovića i društvo rečeno
da bi umjesto natjecanja trebali prenositi ugljen, no sada je jasno
da je to uvreda za ugljen.
IVAN STARČEVIĆ,
NACIONAL, 20.9.2000.
Od pornografije (za razliku od filmova nasilja,
op. ur.) nema žrtava.
VLADIMIR PAAR,
Vjesnik, 17.9.2000.
Muzika se bavi emocionalnom inteligencijom -
to nije rješavanje križaljki, to je razmjena emocija.
VLATKO STEFANOVSKI,
Feral Tribune, 16.9.2000.
Izdavačko ime Vuković & Runjić nastalo je na
vjerovanju kako ljudi malo kupuju knjige jer su knjige skupe. Ja
u to ne vjerujem. Mislim da ih ne kupuju jer misle da to nije važno.
Kupovali bi knjige kada bi bila sramota kupovati knjige. MILJENKO
JERGOVIĆ,
Feral Tribune, 16.9.2000.
... kad si mali, najprije se oduzimaš, a kada
dođeš do nekih ozbiljnih godina, tad se zbrajaš. Mi smo se sada
- zbrojili. Godinama smo se oduzimali. Čovječe, nemojmo se lagati,
svašta je tu bilo ... I mi smo bili opsjednuti sami sobom, živjeli
smo neku tuđu nametnutu priču, vjerujući da je ona naš izbor...
CANE, PARTIBREJKERS,
Feral Tribune, 16.9.2000.
Rastužuje me samo saznanje da mediokriteti i
dalje haraju Hrvatskom televizijom.
ŽELJKA OGRESTA,
Jutarnji list (Studio), 15.9.2000.
Čuli smo da se priča kako ćemo sada napraviti
štos i nakon srijede jednostavno se nazvati LET 4 te nastaviti po
starom. To je toliko nemaštovito da nam ne bi palo na pamet ni kada
bismo razmišljali 500 godina. U tom bi se slučaju radije nazvali
Guzičari ili Ruđer Bošković.
MRLE, LET 3,
Nacional, 13.9.2000. Vi otvoreno priznate da "kradete" glazbu.
Govorilo se i o nekim sudskim procesima. Jeste li to preživjeli?
Nema straha za mene. Ja sam talentiran đukac i nije to išlo.
GORAN BREGOVIĆ,
Feral Tribune, 9.9.2000.
Kolektivna šutnja, dakako, odgovara svakoj vlasti,
samo ona neminovno podrazumijeva i sve druge opasne oblike kolektiviteta.
Krivnju, na primjer. Kao zalog budućnosti?
HENI ERCEG,
Feral Tribune, 9.9.2000.
... određeni krugovi u vlasti previše respektiraju
nacionaliste i misle da su oni jači nego što stvarno jesu. Oni nisu
jaki i vlast se s njima mora hrabro i odlučno obračunati.
TONI NOBILO,
Feral Tribune, 9.9.2000.
... postoji i nezamisliva ljubomora i zavist,
gotovo s mržnjom prema Mesiću, zbog njegove uspješnosti i popularnosti,
kako u zemlji, tako i u svijetu, prije svega zbog toga što je on
svojim stilom do nogu potukao hrvatsku političku školu napuhanih
purana, hodajućih spomenika i lažne ozbiljnosti. Puno mi je draže
da drugi ljudi prevare mene nego da ja prevarim bilo koga. Uvijek
ću nastupati dobronamjerno i dopuštati da mi ljudi govore da sam
naivan. Bolje je biti naivan nego pokvaren.
IVAN ZVONIMIR ČIČAK,
Feral Tribune, 9.9.2000.
... se za svakog ko oće slijedit Canjugin put
automatski računa da je taj skroz skrenuo.
TANJA TORBARINA,
Globus, 8.9.2000.
... antiratni, pacifistički, hrišćanski, humanoidni,
prema-svemu-neljudskom-opozicioni, zlosutno-realni ili realno-zlosutni,
nepodobni, nevladajući, neopozicioni, opominjući, jedini mogući
realni...
- iz neslužbenog proglasa rock grupe PARTIBREJKERS,
Feral Tribune, 2.9.2000.
... tekstovi jednog Zdravka Tomca, Živka Kustića
ili Mate Granića nisu ružni i odbojni samo zato što ti ljudi ružno
misle. Njihove kolumne su nepodnošljive prije svega zato što su
ružno napisane. One smrde iz usta.
NENAD POPOVIĆ,
Feral Tribune, 2.9.2000.
... ja sam kao i svaka sirotinja uvijek bio fasciniran
kućama pa sam toliko kuća nakupovao da mi je neugodno - kad bih
sad krenuo nabrajati gdje sve imam kuće i stanove - to je da te
jednostavno uhvati sramota... ... sreća je da sam star pa nisam
nestrpljiv: da imam 20 godina poludio bih od nestrpljenja - da budem
sutra na MTV-u ili - smrt!
GORAN BREGOVIĆ,
Večernji list, 1.9.2000.
Zašto bi bilo nelegitimno, pače protudržavno
pitanje traženja alternative koaliciji čija se osovina SDP-HSLS
i dalje bavi gotovo isključivo sama sobom, svojim nesporazumima,
svojim podmetanjima i konačno neprestanim kadroviranjem svega, od
poduzeća do medija i dramskih festivala...
... prava je istina da se naš šesterac bez kormilara zapravo čitavih
pet sati nije bavio generalom Stipetićem, nego bojnikom Budišom
čije je divljanje, kažu, za ovalnim stolom zgranulo čak i one među
njima koji inače s njim imaju mnogo dodirnih točaka.
HENI ERCEG,
Feral Tribune, 26.8.2000.
Slažem se s time da se počelo tražiti da novinari
završe fakultet, ali ne poljoprivredni, da bi ih se potom zaposlilo
u kulturi. VESNA KARUZA, Večernji list, 25.8.2000.
Činjenica da Goran Lisica Fox već deset godina
podupire alternativne projekte poput Leta 3 bila je presudna u mojoj
odluci da prijeđem u Dallas. Shvatio sam da čovjek koji može s njima
raditi i financirati sve njihove divovske penise mora biti moj igrač.
GIBONNI,
Nacional, 23.8.2000.
Kultura nije beskonfliktno stanje, ona čak to
nije po definiciji, nažalost kod nas je prekonfliktno stanje.
ANTUN VUJIĆ,
Vjesnik, 20.8.2000.
Ljudi reagiraju na suvremenu umjetnost samo ako
treba reagirati na bezobrazluk, psovku i zalijevanje Peristila ovom
ili onom bojom...
MILJENKO JERGOVIĆ,
Feral Tribune, 19.8.2000.
Biti filmski redatelj u Hrvatskoj znači biti
siromašni mazohist.
LUKAS NOLA,
Večernji list, 18.8.2000.
Ćutim se i dalje kao zapaljeno tijelo usred teksta.
MILKO VALENT,
VJESNIK, 13.8.2000.
Moj odnos prema bilo čemu nacionalnom je negativan.
Nacije su u dalekoj prošlosti izmislili ratni profiteri.
NENAD VELIČKOVIĆ,
Feral Tribune, 12.8.2000.
... u historiji nije bilo humanog preseljenja
osim preseljenja obitelji Košutića iz Beograda u Zagreb.
STJEPAN KLJUJIĆ,
Feral Tribune, 12.8.2000.
Pišem glazbu za zabavu i nemam namjeru njome
mijenjati svijet.
TONČI HULJIĆ,
Večernji list, 11.8.2000.
Split je genijalan grad i nadam se da će u Splitu
puknuti čir: ovdje ili daš ili pukne. To se ne može dogoditi u Zagrebu
jer su tamo malograđani. Tamo austrijski je štimung na snazi, dok
su Splitu ljudi još u stanju popizditi... (nečitko otisnuto,
op. ur.) Ili se ide putem kreativnosti ... ili se ide putem
požara.
PAOLO MAGELLI,
Večernji list, 11.8.2000.
Svi smo mi ratni profiteri, samo je pitanje što
smo kapitalizirali? Netko je zaradio lovu, netko shizofreniju, netko
sindrom, netko dramu, netko klinca. Rat je odnio, ali i donio.
FILIP ŠOVAGOVIĆ,
GLOBUS, 11.8.2000.
Rekla sam Galiću, kojega sam u životu vidjela
otprilike 7 minuta, da bi HRT trebalo zatvoriti na godinu dana,
svim ljudima dati otkaz i dovesti egzorcista. Ili to, ili čekati
nekoliko desetljeća da kadar biološki odumre. No, vjerojatnije je
ovo drugo. I ja sam, kad sam dolazila na Radio, došla na mjesto
čovjeka koji je umro...
IRIS SUPEK - TAGLIAFERRO,
Feral Tribune, 5.8.2000.
Ljudi vole misliti da je Engleska zemlja tradicije
gdje se svi ponašaju uštogljeno. Zapravo je obratno. Amerikanci
su prilični puritanci, a Englezi... Moj Bože, ovdje u svim novinama
imate gole ljude!
MADONNA,
Jutarnji list, 4/5.8.2000.
... žele li roditelji da im djeca idu na vjeronauk,
prvi bih se usprotivio bilo kakvom pokušaju bilo koje vlasti koja
bi nekoj vjerskoj zajednici zabranjivala da ga održava u svojem
aranžmanu i o vlastitom trošku.
TONI GABRIĆ,
Feral Tribune, 29.7.2000.
Mekeće tako raspušteno stado Tuđmanovo i svaki
nam se njegov odvjetak danas hoće predstaviti ostriženom ovcom,
zabludjelom i prevarenom, kao da smo svi mi ostali bez pameti pa
se ne spominjemo kako su te ovce koliko prekjučer zavijale poput
vukova. Ma šta zavijale?! Očnjake oblizivale!
PREDRAG LUCIĆ,
Feral Tribune, 29.7.2000.
Danas je mlada generacija shvatila da se sve
loše prodaje, pa šibaju tehno i vrte se po diskotekama. Samo je
Huljić skužio, pa je napravio polutursku, poluamo i polutamo glazbu.
MIŠO KOVAČ,
Večernji list, 28.7.2000.
... neki su odletili s piste neki su prominili
liste al guzice su ostale iste ... odjeb je lansiran lagano
plasiran jer već sam dovoljno izmasiran
THE BEAT FLEET, pjesma "Manipulacija", album "Uskladimo toplomjere"
(Menart 2000.)
... pitanje jeste hoće li Srbija, ikad, prestati
da se ponaša kao drogirani organizam po uslovnim refleksima Slobodana
Miloševića... ... u historijskom trenutku kad se, kolektivno, srpski,
suprotstavljamo Globalizaciji, Onanizaciji, Masturbaciji, Pornografskoj
Amaterizaciji, Grupnoseksualizaciji, Pozerizaciji, Webizaciji i
Emailizaciji - jedino što mi preostaje jeste da flašom vina, udarajući
se u glavu, proslavim deset godina koje su me učinile ovakvim kakav
vaistinu jesam: slobodan do Slobodana, zaposlen do Biroa
za nezaposlene... omiljen u samopolnoj štafeti 1 x 1...
PERO LUKOVIĆ,
Feral Tribune, 22.7.2000. (povodom izlaska knjige Noela
Malcolma "Kratka povijest Kosova")
... Jeste li čuli onu sarajevsku kletvu od prije
nekoliko godina koja glasi: Dabogda ti kuća na CNN-u bila? E, još
zgodnije bi bilo: Dabogda ti Noel Malcolm kratku povijest piso!
MILJENKO JERGOVIĆ,
Feral Tribune, 22.7.2000.
Činjenica da se hrvatska proza koju publika voli
proteže, otprilike, do Radakovića i Tribusona dakle donde dokle
generacijski, de facto, seže iskustvo pop kulture, za naše je nacionalne
bardove velika odjavna špica.
ROBERT PERIŠIĆ,
Globus, 21.7.2000.
Činjenica je da se hrvatska kultura, čim joj
se malo odškrinu vrata, ponaša poput krepkog krepanog feniksa. Pokazuje,
dakle, priličnu vitalnost.
ANTUN VUJIĆ,
GLOBUS, 14.7.2000.
Pišem kad mi je to potrebno, baš kao što astmatičar,
epileptičar ili alergičar uzimaju lijek u trenucima unutarnje potrebe.
Volim kazati kako je pisanje neka vrst kronične bolesti u kojoj
se napadaji događaju sporadično i u nepravilnim razmacima.
GORAN TRIBUSON,
VJESNIK, 10.7.2000.
Problem tih naših kritičara je što nisu specijalizirani
za glazbu koju radim i mislim da sam im općenito enigma.
SEVERINA,
VJESNIK, 9.7.2000.
U posljednjih nekoliko minuta dva ste puta
u negativnom kontekstu spomenuli Tuđmana i Šuška. Čini mi se da,
za razliku od nekih svojih kolega iz vlade, ne biste polagali vijence
na njihova posljednja počivališta?
- Ni mrtav!
IVICA PANČIĆ,
na pitanje novinara Ivice Đikića,
Feral tribune, 1.7.2000.
... što duže čovjek ovdje živi, sve više dolazi
do zaključka da tamo gdje postoji tako malo faktičnoga, sve lako
postaje fikcionalno. Na primjer, moglo bi se reći da mi imamo jako
malo povijesti, pa zato imamo tako puno pripovijesti.
VJERAN ZUPPA,
Feral Tribune, 1.7.2000.
Hrvatsko novinarstvo pretrpjelo je radikalnu
smjenu generacija: skupinu iskusnih novinarskih macana, koji su
nepogrešivo pogađali kakav politički i javni status zavređuje pojedina
tema, na televiziji i u dnevnim listovima naslijedili su priučeni
novinarski adolescenti prilagođeni okolnostima opće kulturne retardacije,
od kojih mnogi ne znaju pisati ni strane nazive, ili razlikovati
"ije" i "je", a kamoli vrijednosno rangirati političke motive.
SREĆKO JURDANA,
NACIONAL, 28.6.2000.
... izgleda da civilizacija ide protiv sebe,
pa ljudima ni muzika ne znači neki smisao. Sve je polished, sve
je proizvod, evo recimo ove grozne devojčure, Spice Girls, to je
kao neka polished erotika, ali mislim, kad to postane erotika, ja
idem u monahe.
VLADA DIVLJAN,
ZAREZ, 22.6.2000.
On jest bio prvi izabran, ali on nije gradio,
nego je razgrađivao i uništavao. Tuđman je potpuno razorio unutrašnjost
i bit Hrvatske, destruirao je sve bitne elemente onoga što je Hrvatima
kao modernoj naciji potrebno, te nas moralno i materijalno uništio.
VLADO GOTOVAC,
Feral Tribune, 17.6.2000.
Paradoksalno je da cjelokupna hrvatska javnost
traži da svi oni koji su lopovi i koji su korumpirani budu kažnjeni,
ali one koji se za to zauzimaju ne nagrađuje.
VLADO GOTOVAC,
Jutarnji list, 17.6.2000.
... ne možeš riječima sve objasniti. Nekad ni
sam ne znaš zašto, kroz nas govori univerzum, prababa, tramvaj iz
muzeja, bivši ministar Škegro.
LET 3 (Prlja i Mrle),
Nomad 22, lipanj 2000.
Ja uopće nisam cool, mene stvari itekako pogađaju,
kao i sve druge senzibilne pojedince... Polako postajemo mali budisti
...
TATJANA GROMAČA,
Vijenac 164, 15.6.2000.
Ne vjerujem da će se dogoditi engleski papa.
Mi smo imali svoju priliku i sj....i je s Thomasom Moreom.
Zbunjenost je važna u životu.
MICHAEL PALIN,
PLAYBOY br. 37, lipanj 2000.
(nakon prve nove Latinice, op. ur.) Ako
je to uistinu sjeme javne televizije kakva nam se sprema od skore
jeseni, svekolikom pretplatništvu preostaje ništa osim krika s krovova:
javna li nam majka!
... A ako su nadmena uštogljenost, čudna frizura, neobična odjeća
i vječno iste rečenične intonacije... glavne osobine koje treba
posjedovati voditelj novog, javnog i demokratskog Dnevnika, onda
bih, priznajem, umjesto Merlića (DUBRAVKO MONGOMERLIĆ, op. ur.)
na tom mjestu ipak radije gledao Vlatku Pokos. RENATO (uskrsli)
BARETIĆ,
FOKUS, 9.6.2000.
... politika ne dopušta ni oklijevanje niti
bezglavo ludovanje.
JOSIP KREGAR,
FOKUS, 9.6.2000.
U meni takvi izrezi (Vlatka Pokos na izboru
za Miss, op. ur.) izazivaju, da se izrazim kantovski, bezinteresno
sviđanje. Možda bih, da mogu, da smijem, da imam... i sama osvanula
u takvoj haljini.
MILANA VUKOVIĆ-RUNJIĆ,
Globus, 2.6.2000.
NOVA TV MIZERIJA... Severina vrišti, Alka podcikuje,
Grašo proklinje utorak, Banfićka godinama vara Merlina. Spotovi,
hit dana, vijesti CCN-a prije pola sata prikazane na OTV-u, hit
dana, spotovi, film bezbroj puta repriziran što na HTV-u što na
Mreži, hit dana, spotovi... i eto prekida programa. Eh što ti je
nezavisno novinarstvo; eh što ti je demokracija.
TEO TARABARIĆ,
Globus, 2.6.2000. Vrlo malen broj počet ću poštovati tek nakon
što dobrovoljno odu (ljudi s HTV-a, op. ur.) i dokažu se na tržištu.
IGOR MIRKOVIĆ,
Večernji list, 26.5.2000. Nakon svih iskustava i ulaska politike
u naše živote, mi u tome "carstvu laži" moramo djelovati. Jer ako
to ne učinimo, bit ćemo suučesnici u zlu.
MIRKO KOVAČ,
Fokus, 19.5.2000. ... mi se razlikujemo od svih ostalih indie,
alter, rock izvođača na sceni jer se smatramo umjetničkom grupom,
a ne alter bendom.
Prlja, LET 3,
Jutarnji list, 19.5.2000. Koliko god to danas bilo off, ja
iskreno volim svoju domovinu, ali isto tako znam kako bih volio
da ona izgleda: tako da kad vidiš labuda u potoku da ga ne gađaš
kamenom. To je stvar civilizacijskog dosega.
GIBONNI,
Jutarnji list, 6.5.2000. Teško ćemo ovo ponovit!
GIBONNI,
30.4.2000. na dodjeli Porina u Makarskoj, nakon 7. Porina u ruci
... i estrada je, usput govoreći, u sličnoj gabuli kao slavni hrvatski
nogomet: ni njoj se ne piše dobro otkad su Pašalićeve kazete traženije
od Huljićevih.
... Kad shvatite da se na ovim prostorima možete obogatiti samo
prije diplome, već vam je guraju u ruke, a poslije je kasno.
DRAŽEN MATOŠEC,
Feral Tribune, 29.4.2000. Zakaj mene niko nikad nije volil?
Zakaj?
MARA LUKŠINA,
"Kapelski Kresovi", 2. epizoda, repriza, 24.4.2000. ... Crkva,
preko aktualnog Pape moleći za oprosti opraštajući, već svjedoči
mudrost Vazma, svjesna da drugog puta nema.
IVICA ŠOLA,
Glas Koncila, Uskrs 2000. (23.4.2000.) Svi znamo da su Canjuga
kao predsjednik Dinama, ili HDZ kao nekoć vladajuća stranka, žrtve
jednog te istog vrijeda koji je svoju razornu misiju počeo na medicinskom
nivou, nastavio je na političkom, a završit će je na nogometnom.
DRAŽEN MATOŠEC,
Feral Tribune, 8.4.2000. ... Kad biste pitali nekog klinca
s Borongaja ili Dubrave tko je ubio Kennedyja, vjerojatno bi odgovor
glasio: Canjuga... ... Ako žele jeftiniji "špeceraj" ili bolji nogomet,
Hrvati moraju - u Sloveniju. Ima li većeg poniženja?
TOMISLAV ŽIDAK,
Jutarnji list, 8.4.2000. Je li tebi prvi put da si u Saloonu?
Ne, tu se šminkeri skupljaju, ja ni sad nisam u Saloonu.
član benda SRŽ,
odgovor na pitanje novinara - u Saloonu, pred nastup benda, emitirano
u HTV emisiji "Ritam" 4.4.2000. Kao što u vicu "zašto Bruce
Willis nije dobio ulogu u Titanicu" odgovor glasi "zato što bi ih
sve spasio", tako bi i Jean-Claude Van Dammeovoj verziji na isto
pitanje odgovor mogao biti "zato što bi ih sve namlatio".
DRAGAN JURAK,
Feral Tribune, 1.4.2000. Da pjevam poput njega (AL GREEN,
op. ur.) ne bi ni sa kim razgovarao.
LOU REED,
HTV, "Koraci", 29.3.2000. U vrijeme kad je Marx bio Isus,
noćna mora i SF, Sutlić je tad bio Bozanić, Malnar i Microsoft.
ROBERT PERIŠIĆ,
recenzija knjige razgovora s Vanjom Sutlićem "SVE JE SAMO PUTOVANJE",
Feral Tribune, 25.3.2000. Ali ima u tim hadezeovskim verbalnim
vratolomijama i opasnih izleta, kao što je ona Krpinina izjava da
će HDZ, pojavi li se masovno nezadovoljstvo novom vlašću, znati
to nezadovoljstvo organizirati - što pokazuje da je HDZ dotučena,
ali još živa mrcina.
RADOVAN STIPETIĆ,
Jutarnji list, 25.3.2000. Pa na što liči Dorica Nikolić?
Na kahlicu!
ŽELJKO MALNAR,
u razgovoru s Zlatkom Canjugom, NIGHTMARE STAGE, OTV, 19.3.2000.
Željko,daj ga šupi, da ne moram ja tam dolazit!
Gledateljica u emisiji NIGHTMARE STAGE, OTV-a - Željku Malnaru
za Zlatka Canjugu, 19.3.2000. Mi smo sretna govna ovog svijeta!
FIGHT CLUB,
režija David Fincher, film u HR kinima - ožujak 2000. Poziv
stručnjacima Istočne Europe iz Njemačke nije nimalo bezazlen. Hrvatskoj
je preostalo još dovoljno stručnjaka koji s diplomom u rukama imaju
tek izbor sastavljanja no-name računala po kućama i njegova održavanja
ili izrade Web stranica, uz novčane nadoknade koje su višestruko
manje od obima njihova znanja. Takav poziv mogao bi riješiti sve
nedoumice. I onda - umjesto s 'bauštele' u Hrvatsku bi za blagdane
dolazili gastarbajteri s 'infoštele'.
BOJAN MUŠĆET,
PC CHIP, br. 58, ožujak 2000. Zapravo, mi i nemamo ratnih heroja
samo zato što je politika morala biti herojska.
STIPE MESIĆ,
VOX, ožujak 2000. ... dokazao bi da je HDZ zapravo pogreška
od '89., što ja mislim da jest. I to zato što su Hrvati odabrali
pogrešne ljude da ih vode u nacionalnu neovisnost.
Josip Pavičić,
VOX, ožujak 2000. Kad već nema politike čvrste ruke, neka barem
vlada politika čvrstoga u ruci... Čudna je ovo zemlja. Loši pisci
vode društvo, pokupe sve pare za kulturu, a njihovu bi književnost
trebalo oporezovati kao šund. I što je to, uopće, šund? Ako je spušten,
onda je umjetnost, a ako je dignut, pornografija.
PREDRAG RAOS,
Jutarnji list, 11.3.2000. Zlatko Canjuga nema kapaciteta čuvati
dvije ovce.
ZDRAVKO MAMIĆ,
Nightmare stage, OTV, 12.3.2000. Umjesto da danomice ruši sebi
popularnost, Vlada je prethodno trebala sustavno obnarodovati kakvo
je stanje zatekla zahvaljujući HDZ- ovskoj desetogodišnjici, a tek
onda - posve iskreno - objaviti da su neizbježne neke mjere štednje
ako svi želimo opstati. Tako argumentiranu gospodarsku politiku
javnost bi shvatila i odobrila, a ovako - s nesustavnim iznošenjem
zatečenog stanja i gotovo svakodnevnim (jedva obrazloženim!) udarima
na džep samo se podiže temperatura. Ne znam koliko se ova vlada
razumije u gospodarsku politiku, ali da se ne razumije u politiku
kao umijeće vladanja, to je, već sada, na žalost, jasno.
RADOVAN STIPETIĆ,
Jutarnji list, 11.3.2000. ... ne mislim da postoji autohtona
hrvatska muzika i tko na tome inzistira, priča pizdarije... ...
sranja na ovim prostorima možda promijene zadah, ali nikad bit...
... nisam baš neko uspješno socijalizirano biće, nisam dio "ekipe".
Nisam ni za popit, ni za zagalamit, ni za pojebat, ni za poduvat...
Fakat ne znam kaj ću onda tamo.
RIPPER,
Feral Tribune, 11.3.2000. ... Znate kak vi meni djelujete -
kao oni koji pričaju da su veliki jebači, a vidi se na njima da
nisu... Znate kako vi meni izgledate. Izgledate jebeno! ... Gospodine
Schwartz - idite u kurac! (nakon govora o židovstvu i falsifikatu
Ane Frank...)
Željko Malnar
- Mladenu Schwartzu, 27.2.2000. Nightmare stage Kad Runjić
piše pjesme, on misli na Italiju, a ja na rock'n'roll, i to daje
odličan spoj. Eto, ispalo je zgodno, a moglo je ispasti pile sa
sisama.
GORAN KARAN,
Večernji list, 25.2.2000. ...prva stvar koju moramo napraviti
jest do kraja zakopati Franju Tuđmana, odnosno pokriti taj grob,
a ne ostaviti ga otvorenim da bismo sve strašno što se dogodilo
u posljednjih deset godina - od zločina koji trebaju pred Haag,
preko gospodarskog kolapsa, do kulturne sramote - natrpali u tu
malu grobnicu na Mirogoju. Ta grobnica je premala da bi prihvatila
deset godina za koje od ovog trenutka ne znamo ni što su bile u
našoj tzv. povijesti.
Boris Buden,
Feral Tribune, 31.1.2000. ... nije dovoljno samo glasovati,
nego se i oglasiti. Robert Perišić,
Feral Tribune, 31.1.2000. ... je danas riječ o ofenzivi 'pice',
a o uzmaku 'piše'.
Igor Mandić,
Jutarnji list, 29.1.2000. ...Bilo je jasno da Pašalić ni u jednoj
izbornoj jedinici, ni da mu je protivnik štap od metle, ne može
dobiti izbore. Znači, riječ je o tome da je on doista bez Tuđmana
bio drek na kiši - ništa. ... ono što je jako važno: koncentrirati
se na izgradnju kulturne infrastrukture - ja sam za to da se ljudima
da udica, a ne riba. To znači da kulturi treba dati šansu da svoje
novce zaradi sama. Što znači da je pametnije financirati knjižnicu
nego knjigu, kino nego film.
Jurica Pavičić,
Nacional, 26.1.2000. Parafrazirajući Kennedyja ... moram reći
da je došlo vrijeme za pitanje - što hrvatska država daje svojim
građanima nakon što su mnogi od njih dali najviše za tu državu?
Stipe Mesić,
Jutarnji list, 15.1.2000. Moj je moto da brišem granice, da
mišam rase i da pritom guštam ka prase.
Mladen, THE BEAT FLEET,
Feral Tribune, 10.1.2000. ... o Hrvatskoj... zemlja popova
i lopova...
Ivan Starčević,
Nacional, 29.12.1999. Kad sam s jednim uglednikom Hrvatske
razgovarao o našem opstanku na području BiH, on mi je rekao da 'nema
smisla da vi katolici tamo budete jer vas je samo 18 posto'. Ja
sam mu tada rekao: pa nas je katolika na kugli zemaljskoj samo 18
posto, i kamo ćemo se iseliti s planeta?
kardinal Vinko Puljić,
Globus, 24.12.1999. Ukratko: doista nam treba predsjednik kojem
bi svijet došao na pogreb.
dr. Slaven Letica,
24.12.1999. Mi se danas sa svime mirimo, sve teče dalje....
Feđa , recite mi, zašto danas u umjetnosti nema tragedije, znate
zašto? Zato što se nitko ne osjeća ni kriv ni nevin, sve se događa
bez ičije krivice i bez ičije zasluge!
"Mladen Bakran",
film Rondo Zvonimira Berkovića Jesi li se kad zagrcnula od rakijetine?
- pitanje Roberta Knjaza Ivi Majoli, 9.12.1999.Svlačionica,
HTV1 ... U Americi dobar dio stanovništva ne bi bio u stanju
da na mapi nađe Austriju, a kamoli Bosnu, ali se zato Bosna nalazila
na televiziji, jebo mape...
Aleksandar Hemon,
Feral Tribune, 6.12.1999. ... Hihotao sam se, ukratko, u svojoj,
a ne Tuđmanovoj Hrvatskoj, zemlji živih, a ne mrtvih ljudi; u Hrvatskoj
koja će, nadam se, živjeti sa mnom, a ne umrijeti s njim. I u kojoj
će napokon ušutjeti gliste i progovoriti ljudi.
Predrag Raos,
Feral Tribune, 6.12.1999. ... Niste vi krivi što su kamere
nacionalne TV ovih dana zaokupljene praćenjem HDZ-ovske paraolimpijske
discipline ubacivanja kamen-temeljaca u nekakve rupe...
Hrvoje Prnjak,
Feral Tribune, 6.12.1999. ... Nažalost, država u kojoj se dobitnom
kombinacijom smatra bratstvo dviju novih starih ideologija, opterećenih
nacionalnim konzervativizmom i kvazisocijalnom demokracijom, kao
jedinom protutežom jednom ciničnom apsolutizmu, još će barem svoju
doglednu budućnost odživjeti u vulgarnom predpolitičkom stanju.
Heni Erceg,
Feral Tribune, 6.12.1999. ... Oni gube živce zbog nečeg drugog:
ja možda i neću uspjeti u politici, ali uvijek znam zašto radim
ono što radim. Mene je moguće naljutiti i izbaciti iz takta, ali
nikada tako da počnem sličiti njima. Mislim da ja ne mogu oglupiti
od ljutnje... Nemam nikakvih iluzija da će nakon HDZ-a biti dobro,
ali sam sigurna da će biti manje loše, pa da će za godinu ili dvije
biti još manje loše i još bolje...
Vesna Pusić,
Feral Tribune, 6.12.1999. ... će, navodno, ubuduće već znana
škvadra iz Zabavnog programa uzimati deset posto od prodanog albuma,
a ne kao do sada keš lovu za emitiranje spotova. Priča se kako je
razlog tomu što veliki broj emitiranja spotova više nije garancija
dobroj prodaji ploče pa se zato išlo na tu "postotak" varijantu...
... Navodno je na HRT-u već određen čovjek koji će TO pročitati.
Saša Kopljar.
Siniša Svilan,
Jutarnji list, 26.11.1999. Možda Amerikanci mogu kazati kako
su svi političari isti te da između republikanaca i demokrata nema
bitnih razlika, ali takvo što se u Hrvatskoj ne može govoriti. Kako
možemo znati kakvi će na vlasti biti ovi drugi ako to ne provjerimo?
Goran Tribuson,
Feral Tribune, 1.11. 1999. ... dokle može narod izdržati: narod
može izdržati dok postoji. ...U nas, nažalost, još uvijek ne postoji
javnost koja bi pružila kolektivni otpor kolektivizmu.
Vlado Gotovac,
Feral Tribune, 8.11. 1999. ... kako ćemo mi u Europu, kad radimo
sve naopako - podižemo zidove, a rušimo mostove? Mile Stojić,
Feral Tribune, 8.11. 1999. Live long and prosper - Živi dugo
i uspješno! Tuvoc (kapetanici Janeway),
VOYAGER, 11.' 999. ... Tuđman je zaviještao potpuni kaos...
Hrvatska je trenutačno puna raznih Canjuga...
Radovan Stipetić,
Jutarnji list, 20.11.'999. Normalno je da je nekome tko se
tek pojavio stalo da je na televiziji, ali televizija je prokletstvo.
U biti, nikoga nije digla televizija, ona ruši ljude. Radiš, zapravo,
na vlastitu štetu.
Mišo Kovač,
Večernji list, 19.11. '999. Idete li vi u crkvu? Ne idem. Ni
običajno, za Božić i Uskrs? Odem sa suprugom, ali ja sam ne idem
u crkvu i nisam praktični vjernik. Ne želim biti među onima koje
vjernici, s pravom, doživljavaju kao uvredu. Tu govorim o novim
obraćenicima, a ja nisam nikakav novi obraćenik. Izražavam kontinuirano
svoj stav koji imam dugi niz godina, agnostički stav, i mogu reći
da sam zadovoljan tom svojom pozicijom.
Ivica Račan,
intervju u PLAYBOY-u, br. 29, listopad 1999. "Priznajem, ni
u što ja nisam prije ovih deset krvavih godina vjerovao tako duboko
kao u to da mi više nikad nitko neće prikazivati presijecanja vrpci,
djevojčice u narodnim nošnjama s jastučićem u rukama i ministre
za pola broja manjem odijelu koje samo što ne pukne na prknenom
šavu dok se visoki gosti oprezno naginju da uzmu škare."
PREDRAG LUCIĆ,
Feral tribune, br. 736, 25.10. 1999. "Sve u svemu, "Pametni
i knjiški ljudi" nam je, kao, neka himna, program i religija (znam
da nije "in" u jeku post moderne ironije pozivati se na tog olinjalog
dinosaurusa (kužite, otpale su mu, ono, ljuske), ali u toj pjesmi
se odlično pronalazim, i kvragu, da, reći ću to, napisao je jedan
od 4 najbolja rock (dobro, pop) albuma svih vremena (da, glup sam
i drago mi je)."
Čoban,
uvodnik fanzina Fanzinedin Zidan, Županja, 9/10.'99. "Da je
do Hrvata, umjesto križarstva i crkvene krvarine, doprla Biblija,
valjda ne bi dopuštali da im onaj nekrst iz Velikog Trgovišća podvaljuje
trinaestog apostola... ... Elem, zašto se ne smijemo? A kako bi
se nešto, što nije čak ni zid, nego predziđe, uopće moglo smijati?
Pa na predziđu ne možeš ni grafit napisat!"
Predrag Lucić,
u intervjuu ZAREZ-u, br. 17, 28.10.1999. "Ustavni sud prelazi
u ralje HDZ-a, Vukojević postaje hrvatsko mjerilo pravednosti, a
heroji oporbe bilježe još jedan u nizu svojih "dalekovidnih kompromisa",
koji im, doduše ne donosi simpatije, ali im zato život čini udobnim."
SREĆKO JURDANA,
Nacional, br. 206, 27.10.1999. " Baciti na koljena Manchester?
OK, moguće je. Onda i Marseille, a za nekoliko tjedana, kad HDZ
dobije izbore, kad Crvena prašina osvoji Oscara i Hrvatska istodobno
bude primljena u Europsku zajednicu, proslavit ćemo u paketu."
DRAŽEN MATOŠEC,
Feral Tribune, br. 736, 25.10.1999. |