TIME CREW

 

Početkom 1997. godine u Karlovcu je osnovan jazz-fusion band FREE LANCE što će se kasnije pokazati presudnim za osnivanje daleko poznatije skupine Time Crew. Band FREE LANCE osnovali su BEGI (gitara), MIRJANA (vokal), VECO (bubanj) s pridruženim članom MATOM (bas). Band, zamišljen kao nekomercijalni eksperimentalni projekt, od početka je bio potpuno beskompromisan i nije podlegao nikakvim vanjskim utjecajima. Artistički pristup isprva je djelovao pozitivno u kreativnom smislu, ali već početkom 1998. godine neka idejna razmimoilaženja među članovima dovela su do novih razmišljanja. Naime, neke skladbe, po mišljenju pjevačice i bubnjara, bile su previše komercijalne. Takav stav navodi BEGIJA na ideju da paralelno s F.L. okupi i drugu ekipu s kojom bi te "odbačene" ("malo komercijalnije") skladbe pripremio za studio i snimio.



ZAPLET:
Već u jesen 1998. godine počinje snimanje prvih verzija pjesama s klavijaturistom MARIOM. Budući da su u to vrijeme MARIO i BEGI intenzivno radili i s karlovačkim sastavom THE SCARSOULS, logičan je bio poziv tadašnjem pratećem vokalu ZEE (ZDRAVKI) da se pridruži novom bandu. Zvuk koji je BEGI zamislio kao nekomercijalni soul s intruzijama psihodelije ubrzo se pretvorio u pravi psihodelični eksperiment. U siječnju i veljači 1999. godine snimljeno je više demo-snimki koje postaju kostur za daljnji rad banda. U proljeće iste godine bandu se kao basist pridružuje MATE, a kao gitarist TRUBA (DUBRAVKO). U ožujku Time Crew snimaju skladbe LET ME i NEON-BUZZER (TRAIN), koje su objavljene na EKOLOŠKOJ kompilaciji (povodom Dana planeta Zemlje) u izdanju DIRTY OLD TOWN-a iz Požege. Prvi veći problemi za Time Crew nastaju kada se MARIO preselio u Švicarsku. Band je tako ostao bez vrsnog klavijaturista, kojemu je BEGI prilagođavao većinu zvuka. Ipak, band je nastavio s intenzivnim djelovanjem, ali i stalnim promjenama osnovne postave. U lipnju se Time Crew pripremaju za prve koncertne nastupe pa kao bubnjar počinje svirati IVAN (ČADO), a kao drugi basist SICA. Krajem ljeta 1999. godine krenulo se u snimanje albuma. U sastav je tada ušao ELVIS kao novi klavijaturist, a TOMO kao čelist. Zbog obaveza u svojim matičnim bandovima (VIVIAN GIRLS i ZEUS FABER) band napušta SICA, a ČADO po vlastitoj želji bubanj, kao osnovni instrument, zamjenjuje basom dok se MATE vraća svome matičnom sastavu THE SCARSOULS.

RASPLET:
Ipak, rad u studiju MISERY se nastavlja, te je tijekom jeseni i zime 1999. snimljeno nekoliko novih skladbi. Jedna od njih, SCRATCH THE BASS, objavljena je u siječnju 2000. godine na kompilaciji GLAS 99, nakon čega se rad na albumu intenzivirao. Uz Begijevu produkciju i Čadu kao glavnog multiinstrumentalista, presudnu ulogu odigrava Zdravkin glas. Najveći dio posla u studiju obavljen je tijekom ožujka, travnja i svibnja. Snimljeno zadržava zvuk u okviru drum and bass osnove prožete ranom elektronikom sedamdesetih, sa značajnim intruzijama; od psihodelije do hip-hopa, trip-hopa, big beata, bluesa pa čak i acid-jazza, klasike, techna i noisea. Čestom kombinacijom ritam mašina i živog bubnja zvuk je dobio na živosti, dok je upotreba nekonvencionalnih instrumenata - gudači, čela, viola, violine, koji su sve samo ne ugodni, često i destruirani, izobličeni do granica snošljivosti - više u ulozi dramatskog, (ima tu svega, od inzistiranja na sirovosti i površnosti pa do patetičnosti). Fluidni zvukovi klavijatura i gitara tu su samo da stvore posebnu atmosferu. Jedino što traje i permanentno postoji je ritam - od jazza, swinga, skata, do industrijskih ritmova, imitiranja zvukova iz prirode, zujanja pčela, oponašanja savršene organizacije, industrijaliziranog poretka, poput Langovog "Metropolisa"... Tekst u pjesmama ponekad je u službi poetike, ali i često doveden do neprepoznavanja te tretiran kao instrument.



FINALE:
U ljeto 2000. godine Time Crew bilježe zadnji veći nastup prije objavljivanja albuma te se povlače iz javnosti. Kako bi pojačali live nastup sastavu se krajem ljeta pridružuje i MIRJANA iz FREE LANCEA. U jesen 2000. godine materijal je napokon gotov. U rujnu band potpisuje za etiketu ANUBIS RECORDS. U zimi se vrše posljednje pripreme za izdanje. U siječnju 2001. godine, kao najava dugosvirajućeg albuma, Time Crew se pojavljuju na kompilaciji LAGANO, LAGANO 3/3 u izdanju Aquarius recordsa, koja tematski obrađuje hip noise, big beat, drum'n'bass, trip-hop, downbeat glazbu. U veljači 2001. godine album Time Crew, "Secret life of bees" izlazi na svjetlo dana. U sklopu promocije albuma planirano je nekoliko koncerata u Zagrebu i Karlovcu, a nakon toga Time Crew priprema i manju europsku turneju.

ANUBIS d.o.o. p.p. 12, 10090 Zagreb; Tel/fax. + 385 1 231 98 98, 099 463 162, 091 503 6666
e-mail: anubis@anubis.hr,
www.anubisrecords.com

(promo tekst)