BENELUX ONLINE

by Saša Čokljat

 

(kolumna no. 03, 07.03.2008.)

DEMO(N)KRACIJA

Bolesnik koji je ovaj put već izazvao paniku u Nizozemskoj, individua zlog i poremećenog pogleda, zove se Geert Wilders , predsjednik PVV-a (Partije Slobode ili Slobodarske Partije). Njegov cilj: Zabrana Q'urana, kriminalizacija Islama i protjerivanje muslimana.

Apsurdan je sam naziv te stranke, a činjenica da je stranka, na čelu sa pronacistom Wildersom, uglavnom minorna, govori sama za sebe.

Ipak, u sve većem strahu koji vlada među nizozemskim stanovništvom, pojavljuje se i sve veći broj sljedbenika toga karijeriste, kojega bi, umjesto u parlamentu zemlje koja sebe naziva demokratskom i koja po svojoj vokaciji to jeste, trebalo držati pod nadzorom u umobolnici.

To bi bila blaža mjera opreza vezanog za osobu koja odavde i s ovog dijela svijeta, pokušava uzdrmati stabilnost, ne samo regije, nego Europe i svijeta, a sa mojega stajališta, za njega bi bila najidealnija terapija u jednom od mnogih kamenoloma, od Austrije do Irana.

Geert Wilders je snimio kratki film o Q'uranu i Islamu. Obzirom da i inače svaštari, nije čudo da se dotični Wilders bavi i režijom, te je tako došlo do realizacije filma, koji je Nizozemsku ali i (ponovno) cijeli svijet, dignuo na noge. Ljudi, dakle, izađu iz jednog straha i za nekoliko mjeseci se pojavi novi monstrum, koji po svaku cijenu želi izazvati nemir u, ionako nemirnome svijetu. Dakle, G. Wilders, predsjednik Partije za Slobodu u Nizozemskoj, snimio je film (pretpostavljam da na filmu nije radio sam, ako je uopće radio, nego da je samo ideja bila njegova) o Islamu kao izvoru zla, terorizma, a Q'uran, knjigu koja je Božja riječ za veliki dio čovječanstva, kako je i Biblija za drugu većinu čovječanstva, nazvao je birano pogrdnim riječima, ponavljajući da je Q'uran, citiram "Barbarska knjiga, koja poziva na nasilje i koja služi terorizmu, knjiga ideologije, a ne religije, knjiga koja je jednaka Hitlerovom "Mein Kampfu" i koju treba zabraniti u Nizozemskoj". Osim toga, proroka Muhammeda je nazvao jednako pogrdnim riječima, birajući sve uvrijedljivije riječi, poput one da je, citiram "Muhammed jedan običan kriminalac i začetnik ideologije zla". U svemu tome, Wilders ide tako daleko da kaže da ne mrzi muslimane, nego Islam, a nekoliko dana ili istupa prije toga, laprda kako nisu svi muslimani teroristi ali su SVI teroristi muslimani, što je za njega, valjda de facto potvrđeno i povodi se za površnim, neprovjerenim ili lažnim izvorima.

Uostalom, vidljivo izmišlja, a u cilju provokacije i promoviranja svoje mizerije, pa makar i na ovaj način. Kada bi ga se dovelo pred sud, iz samo nekoliko njegovih javnih i autoriziranih izjava, lako bi se dalo zaključiti da je Geert Wilders nacionalista, neonacista (koji se usput osvrće na zlo i odvratnost Hitlerovog "Mein Kampfa"), rasista, islamofob i zagovaratelj rata na vjerskoj osnovi. A dogodi li se kakav čin terorizma, osvete ili rata, takav bi se odmah uhvatio "ataka na slobodu mišljenja kao ljudskog temeljnog prava, te napada na slobodu govora i europske tradicijske vrijednosti", gdje bi se zasigurno pokušao nametnuti u poistovjećivanju s istinskim vrijednostima, s kojima nema ništa zajedničko. Uostalom, nazvao bi to još jednim dokazom o teroristima koji dolaze samo iz muslimanskih redova, te bi uz sve to trabunjao o ubijanju umjetnosti kao civlizacijskog dostignuća, vjerojatno i svoj nesuvisli filmski uradak svrstavajući pod umjetnost, prljajući tako istinsku vrednotu umjetnosti, poput kakvog govnoždera.

Čovjek u kojem bez dvojbe čuči Sotona, čovjek koji je čovjek samo po pripadnosti vrsti, G. Wilders, govori kako sve muslimane treba "otjerati tamo odakle su došli, kako im treba oduzeti državljanstvo i dokumente, te kako, osim zabrane svete knjige Q'urana, treba pozatvarati i sve institucije po Nizozemskoj, koje služe kao džamije, sve islamske škole i jednostavno, izbristi te ljude sa lica zemlje.

Dakle, Geert Wilders, lider VVD-a u Nizozemskoj, u osmoj godini dvadeset i prvog stoljeća, u zapadnoj Europi i zemlji kojoj su puna usta demokracije i ljudskih prava, hladno poziva na mržnju, ubijanje, polarizaciju svijeta do dna i istrebljenje.

Nizozemski premijer J.P. Balkenende, javno je istupio govorom u Parlamentu, gdje je rekao da su takav diskurs, snimanje filmova koji državi mogu donijeti samo ogromnu štetu i opasnost, te uopće samo negiranje jedne religije i osporavanje narodima i pojedincima da slobodno i po volji ispoljavaju i upražnjavaju svoju vjeru, nedopustivi i da se film ne bi trebao prikazivati..

U centralnom dnevniku prvog programa nizozemske televizije, na premijerov govor je dotični Wilders istupio u eter, gdje je ponovio sve bljutave rečenice upućene protiv Islama i Q'urana, sada pred licem cijele nacije, te jasno napomenuo da taj (njegov) film nitko ne može zabraniti u slobodnoj zemlji, te da će ionako za koji dan biti na internetu, te rasparčavan na diskovima i kasetama.

Nikakav referendum na državnom nivou "za i protiv" nije održan ali su zato održane mini ankete, gdje, recimo, od 5000 ljudi, otprilike 80% podržava prikazivanje dotičnog filma, a onih dvadesetak i nešto posto su protiv. Neke slične javne ankete su bile prikazane i na državnim televizijskim programima i velika većina autohtonih Nizozemaca drži da taj film ipak treba emitirati jer bi se inače napravio presedan i počela bi era zabrane slobode govora i pisanja. Navodno bi se počela ostvarivati Orwelova "1984" godina i Nizozemska više ne bi bila slobodna i demokratska zemlja. Izrekli su to, a da nisu pomislili na sve one negativne detalje sadržane u takvom filmu, koji propagira zlo, mržnju i širi strah među ljudima, nevezano za njihovu vjeru i podrijetlo. Film jeste upućen protiv Islama ali je na štetu svih. Površno se držati ideje o slobodi svega kao imperativa, a u isto vrijeme zaboravljati da je "Mein Kampf" Adolfa Hitlera zabranjena knjiga, upravo u Nizozemskoj, graniči sa razumom. A to je upravo ono što čini većina anketiranih. Treba li ulaziti u analizu Wildersovog kratkog filma, kako bi se reklo da je upravo taj filmski uradak najsličniji Hitlerovom projektu, koji je rezultirao svjetskim ratom, pokušajem istrebljenja, ne samo jednog naroda i milijunima mrtvih? Vrijeđanje i zlo koje je dotični izrekao, čuli smo već više puta, te je utoliko svaki film suvišan. Upravo ona kap u moru njegovih bljuvotina, koja prelijeva čašu.

U isto vrijeme, dakle, dotični Geert Wilders uspoređuje Q'uran sa knjigom jednog sotoniste, opsjednutog zlom, Adolfom Hitlerom, ne obazirući se na užasnute reakcije vjernika muslimana i svih imigranata iz islamskih zemalja.

Sve njegove bolesne izjave, izrečene u mržnji, ludilu i borbi za opstankom i ostajanjem u fokusu, govore koliko mu je zapravo stalo do njegovih "bijelih" sunarodnjaka, te općenito, slobode i demokracije na koje se poziva kričanjem starog papagaja.

Demokracija = anarhija?

Strah za mene ili strah od mene?

Treba se vratiti na još jednu napravljenu anketu o pitanju: prikazati sporni film ili ne? 21% ispitanika tvrdi da ne treba, dok ostatak ispitanika, dakle, ogromna većina, drži da je besmisleno ocijenjivati nekakav film, dok još nije niti emitiran, te da ga, po svaku cijenu treba prikazati, a pod time se misli na Nacionalnu Televiziju.

Svi ti ljudi se pozivaju na slobodu kao tradiciju i imperativ , te na č injenicu da Europa nije islamski svijet i da ovdje ne mogu vrijediti ista pravila kao u Afganistanu ili Iranu . To je č injenica i ne vidim zbog č ega bi č ovjek s mozgom dovoljnim za svakodnevno funkcioniranje , uop ć e morao o ne č emu poput toga raspravljati i elaborirati . Svi mi znamo da je Nizozemska jedno , a neka arapska zemlja ne š to sasvim drugo ali , zna č i li to da se zemlja smije upustiti u rizik igranja vatrom po svaku cijenu ? Zna č i li to da je demokracija izjedna č ena s anarhijom ? Ako je tome tako , za š to su nedavno u gotovo sav javni prijevoz , osim nadzornih kamera , uveli i monitore , na kojima je doista neugodno gledati sebe , dok sjedi š na stolici u autobusu , te biti svjestan da te netko odozgo promatra , a ne znati pod izlikom č ega . Straha od terorizma? Ne znati u koje se svrhe kasnije mogu upotrebljavati tvoje snimke , vrlo lako montirane kao fotografije ili film. Zbog č ega se u skoro svim stambenim zgradama u Nizozemskoj nalazi nekoliko kamera , od one is pred ulaznih vratiju , onih u hodnicima , u š upi , u gara ž ama , do onih koje snimaju ravno ulazna vrata u stanove ili balkone ? Strah od terorista ili strah od mene? Ili strah ZA mene?! Zbog č ega planiraju ugradnju č ipova u š aku do 2012. godine, uz pomo ć kojih ć e , navodno , biti stopostotno ubrzan i pobolj š an dosada š nji na č in identifikacije , pla ć anja svih mogu ć ih ra č una , javnog prijevoza , odlaska k lije č niku , itd ... Wilfredova sloboda? Opuštenost u demokraciji blagostanja? G. Orwel? Prete č a tome su mobilni telefoni , ve ć uvedeni u Berlinu , kao sredstvo pla ć anja javnog prijevoza , dok se normalne karte planiraju ukinuti . Osim onih za turiste jer ć e takav sustav za sada funkcionirati samo za njema č ke mobilne operatere . Idemo li pravcem bezbrižne slobode ili potpune kontrole? Nederlandizam kao moderna fobija i ksenofobija pod budnim okom kamere. Ugradnja č ipova u ljudsko tijelo = sloboda i sigurnost ? Time mogu ispirati njihove autohtone mozgove ali ne i moj. Sretan sam jer sam svjestan da sam u stanju misliti racionalno i sretan sam zbog svog ju ž noslavenskog , hrvatskoga mozga , makar on bio i u glavi koja trenutno hoda megapolisom na vodi , u kojem sva š tare profinjeni politi č ari - umjetnici sa zlo č ina č kim namjerama i diletantni , koji , pod parolom slobode govora , mogu pisati - govoriti - snimati i najgore gluposti , propagirati najve ć e zlo , a uz to sjede ć i u parlamentu , ne sumnjajući u svoju superiornost i tuđu nevažnost. Nijedan Wilders ne može ne zaraditi moje gađenje.

Superglup i super pokvaren!

Wilders je superglup - pišu i govore manjine u Nizozemskoj - On š okira da bi š okirao i tome mora do ć i kraj , mora ga se zaustaviti ! Svima nam je jasno izrekao svoje stajali š te , to č ku od koje on polazi i od koje ne uzmi č e . Ne mo ž emo to vi š e tolerirati . Wilders se svjesno igra vatrom . Rizik za nizozemsku dr ž avu je nemjerljiv ! Premijer na ovo mora jasno upozoriti i po ž ar zaustaviti na vrijeme . Wilders je sa sebe skinuo svu odgovornost - jasno i glasno govori manjina od 21% u Nizozemskoj , dok ( ve ć inom ) njihova bra ć a po narodnosti ili po vjeri ve ć demonstriraju u Afganistanu , Iranu i Maroku , a mi , koji ipak mislimo svojim mozgom i demokraciju ne izjedna č ujemo s anarhijom , niti ž deremo muda pod bubrege , mo ramo napisati rije č, moramo dignuti glas i podr ž ati ljude jer se mora č uti i glas onih, koje on i njemu slični negiraju, ismijavaju i smatraju primitivnima. Za ispit demokracije ne postoji diploma i on se polaže kroz cijeli život. Upravo se tu trebamo dokazati. Manjinu treba podržati u slobodi govora i pomoći u mogućnosti izraza. A ne Wildersovski predlagati oduzimanje putovnica i deportaciju. Vjera po defaultu proklamira dobro . Vjera nisu ljudi , a ljudi nisu vjera . Mi smo tu da prihvatimo ili odbijemo ali ne i da izazivamo, prozivamo i pozivamo na mržnju, netoleranciju i nemir. Wilders je još samo jedno hodajuće zlo, a svijet, ovaj zapadni i onaj istočni, svaki na svoj način, ipak strijemi ka istom: nestanku Zla sa lica zemlje.

***

HRČAK (kolumna no. 02, 03.03.2008.)

AJVAR (kolumna no. 01, 17.02.2008.)