Adijo Pamet praudli prizenc:

MIKE MARICONDA!!!

Ne bi išao u Ljubljanu da nije došao Mariconda. Kad je Monika javila da je on gitarist, nije bilo puno razmišljanja. Jedan od mojih omiljenih gitarista, čovjek koji STVARNO kuži kako treba zvučati r'n'r gitara. Električna. Pazi, popis bendova koje je producirao: prvi NB Turks, Devil Dogs, pa onda Big Foot Chester, B-Movie Rats, Loss Ass-Draggers, Pleasure Fuckers, Cosmic Psychos, pa svirao u Raunch Hands... A ne bi ni Tim Warren dao svakome da se petlja u te stvari, sigurno. I, uspio sam ga prije koncerta uloviti na pola sata, a to se razvuklo na nešto više samo zbog njegovog odličnog raspoloženja i zbog toga što je okej tip, potpuno drukčiji od onog što sam očekivao. Još jednom se potvrdilo da je r'n'r muzika za vesele ljude, koji ne kompliciraju život sebi ni drugima. U razgovor se ubacivao i Ross, a s njim razgovor pročitajte u jednom od prošlih brojeva.

T: Ti si sada novi član Psychosa?
M: Ne znam jesam li baš novi član. Robbie (bivši gitarist, op.T.) je otišao, nije bio raspoložen za sviranje i koncerte zbog obitelji i Ross me nazvao u Austin. Nisam svirao 8 godina, a volim ovaj bend i evo me, prihvatio sam.

T: Nisi svirao 8 godina? Od Raunch handsa? M: Da, od '92. nisam svirao, nešto samo malo sa Devil dogsima i onda sam se preselio u Madrid, gdje sam bio 2 godine i vratio se u Austin, tamo se oženio i zaposlio na televiziji. U međuvremenu sam producirao neke albume. NB Turks, Pleasure Fuckers, Big Foot Chester...

T: Da, meni je super Big Foot Chester.
M: Sad sviram sa Walter Danielsom, imamo odličan bend. Bubnjar je naš dobar prijatelj, jednostavno se zatvorimo i sviramo, imamo nekoliko pjesama, ništa ozbiljno, a objavićemo to, sigurno.

T: On savršeno svira usnu harmoniku...
M: Da, da, on je nevjerojatan. Svira drukčije od ostalih, kao gitaru, na jednom višem nivou, kontrolira feedback i sve te zvukove, užitak je svirati s njim.

T: Šta je bilo sa Jack O'Fire? Zašto su se raspali?
M: Ne znam, Tim je jednostavno otišao, nisu se slagali kao na početku, sad svira sa Lord high fixers. Bili su odlična grupa. Okupio je i Monkeywrench, ponovo.

T: Jesi promijenio nešto u zvuku Psychosa ili si naslijedio Robbieja?
M: Da, malo sam ubacio više wah-wah zvukova, sviđa mi se taj efekt. Ali mislim da sada bend zvuči malo brže, prihvatili su neke moje prijedloge i mislim da je i sada dobro. Bitno mi je da se njima dvojici sviđa.

T: Kako si došao do Psychosa?
M: Pa, '92. na turneji Raunch handsa u Berlinu, zezali smo se i preko zajedničkih prijatelja ostajali smo u kontaktu. I onda jednom u Madridu, pitali su me hoću li im pomoći na snimanju albuma. I said: Hell, yeah! Odmah poslije nazovu me i pitaju hoću li biti tonac na njihovoj američkoj turneji i naravno, prihvatio sam. Došao sam u Dallas, ludo smo se zajebavali par tjedana i sad, 8 godina poslije, nazovu me: Hoćeš li svirati s nama u Evropi? I jebiga, šta da im čovjek kaže?
R (Ross, basist Psychosa): Trebao si reći da smo sranje i da ti se ne da još jednom zajebavati s nama.

T: Što ćete mu ponuditi na sljedećoj turneji?
R: Da prodaje naše majice i ploče. Ali samo ako bude dobar na ovoj turneji.
M: Prat ću vam i veš ako treba, samo da budem s vama.
R: Ne treba, ne treba. (i odlazi zajebavati basisticu predgrupe Mobile Homos da već jednom počne s tim presvlačenjem za koncert) M: Imam solidan posao, radim na TV. Tražio sam mjesec dana dopust za ovu turneju i jedva sam ga dobio. Morao sam slagati da mi je otac teško bolestan i da ga moram posjetiti. Greg iz Angry Samoansa predaje matematiku u Austinu i on je pričao mom šefu kako mi je otac teško bolestan i povjerovao je, pustio me je. Mada zna da lažem, sto posto.

T: Što ima u Austinu?
M: Sviđaju mi se Revelatorsi, svirao sam s njima na par koncerata, kao gost.

T: Jel' svira s njima Bill iz NB Turksa? Zašto je otišao iz Turksa?
M: Izbacili su ga. Imao je problema svih vrsta. John Schooley, gitarist je osnovao novi bend, Hard Feelings, sa Walterom Danielsom i nešto su sviruckali, bilo je super, to sam producirao. Ali Revelatorsi više ne sviraju. Mislim da im treba izaći još jedan album, uskoro, ali ne znam što je to.

T: A kako ti je bilo u Madridu?
M: Sreo sam nedavno Norah, ima novi bend, bez Kikea, sve ostalo je isto, gledao sam ih. Ona je sjajna cura, uživao sam se družiti s njima. Hrana, droge i r'n'r. Kike ima problema s drogom, novi bend. Ne znam gdje su Los Ass-draggers...

T: Ross, gdje su Onyas?
R (vratio se, blaženo gleda u basisticu ): Svirali su po Americi, izdali su novi album Heterospective, kompilacija singlova. Strašni dečki.
M: Ross ima novi bend Dong (valjda se tako piše, op.T.), izdaće uskoro neke snimke na Richardovoj etiketi Dropkick records.

T: Jel' slično Psychosima?
R: Ne, čisti Gary Glitter. Gary Glitter susreće Cosmic Psychos.

T: A gdje ste našli Mobile Homos? Nigdje se ne spominju.
M: Gledali smo ih u New Yorku i bilo nam je dobro, a zanimljivo su društvo, ima i cura.
R: Da, što ti još treba!

T: Ima li neki novi bend da ti se sviđa?
M: Ne, uglavnom stariji bendovi. Sviđa mi se novi Greg Oblivian, recimo. Ali slušam uglavnom starije stvari. Ne zato što mi se ovo ne sviđa, nego mi se više slušaju stari Wilson Pickett ili James Brown.
R: Da, on ima 38 godina. To su najbolje godine za te stvari.
M: Pa dobro, ima on pravo, ali nikad nisam bio tip koji je puno slušao muziku. Više sam išao po koncertima i družio se s ljudima kao što je Ross ili Kike, nego što sam skupljao ploče.

T: Kako ti snimaš, jel' imaš neki sistem kod snimanja ili se prilagođavaš bendu?
M: Neću ti otkriti, to je dobro čuvana tajna. Šalim se. Pokušavam uhvatiti zvuk u zraku, ne kao npr. Led Zeppelin. Njihov zvuk bubnja na snimcima je grozan, umjetan. Jako je važna prostorija u kojoj snimaš. Bubnjeve snimam kao da su akustičan instrument. Ne ozvučim ih previše, mnogi nabiju 100 mikrofona. To ti je kao kod slike. Ako gledaš izbliza, ne vidiš puno, ali kad se odmakneš pola metra, vidiš kako je stvar savršena. E, pa tako je i sa ozvučavanjem. Mora biti zraka između doboša i činela, da zvuči prirodno. Pustim ih da sviraju i odmaknem se. Isto tako, gitaru je najlakše sjebati. Pojačala su bitna. Ali sve možeš uništiti lošim radom u studiju. Ne valja i ako se muzičari boje studija, razmišljaju kako to zvuči kod mene.

T: S kim ti je bilo najzabavnije snimati?
M: Pleasure fuckers. To su tako dobri ljudi. Kad snimaš ploču, svi se nešto žure, boje, paze na termine, a najbolje je kad se opustiš i sviraš, kao na probi. Oni su voljeli i popiti, ploču smo snimili oko 2 u noći i ludo smo se zabavljali. I sa Psychosima je bilo super. Vole muziku i nije im toliko važno da snime neku super isproduciranu ploču, važno im je da se dobro zabave dok snimaju. Onda je i meni lakše, kad sam s prijateljima. A to ti je r'n'r. Najbolje ploče su tako snimljene. Kod Sam Phillipsa je uvijek bilo ludo, pričali su mi stari muzičari šta su sve radili. I to možeš osjetiti na tim pločama. Nije bitan stil, bitno je da ti ljudi to rade iz srca, a ne zato što to kompanije očekuju od njih, zbog jebenih ugovora. Dobro je bilo i sa Turksima. To smo brzo snimili, sve je bilo super. Bili su uvježbani, samo smo jednu pjesmu nadosnimavali vokale. Bili su super, nisam puno znao o njima, ali Tim je bio oduševljen i to mi je bilo dovoljno za početak. Poslije su se i meni svidjeli.

T: Gdje je Tim sada?
M: U New Jerseyu. Objavljuje neke kompilacije. Šteta za Crypt, bila je to odlična etiketa. Problem je što je dosta ulagao u bendove koji su mu se sviđali, a to su uglavnom bili klinci, kao Dirtys ili Revelators i oni su koristili životnu priliku da se provode po Evropi i nije ih bilo briga što je neko uložio svoje novce u to. Trebao je pažljivije birati. Ali, njemu to nije bilo bitno. On nije htio biti Estrus.

T: Njegova reizdanja su mi promijenila pogled na muziku.
M: Pa da, trebao je to raditi, a ne se gnjaviti sa sjebanim klincima. Njemu je bilo bitno da neko dobro svira. I sad ne žali previše za tim. Bio je pošten prema njima. Super tip. Bio sam s njim nedavno i vozili smo se njegovim starim džipom i slušali sve te lude bendove iz 60-ih. Sjajan tip. Trebalo bi biti više takvih, ne možeš saznati iz novina ništa, svi hvale sve, teško se odlučiti šta nabaviti. I onda slušaš stare majstore. Neću nikad potrošiti 30 dolara na Spin magazine ili Flipside, radije ću kupiti nekog Big Joe Turnera.

T: Jesi li zaradio od muzike?
M: Neee, uvijek sam imao nešto sigurnije sa strane. Ovo radim iz ljubavi. Obično mi plate sve troškove i recimo za Turkse mi je Tim dao 300 dolara. Ali mi je redovno slao sva svoja izdanja i sad imam sve Back from the grave, 12 Teenage Shutdowna i puno toga.

T: Kako si nalazio bendove? Ti njih ili oni tebe? M: Obično preko zajedničkih prijatelja. Ili je Tim predlagao. Recimo, za Teengenerate. On je htio da ih baš ja produciram, meni su se svidjeli i napravili smo to, ali mu se nije svidjelo. Objavio je samo 2 pjesme, kao singl, ono što mu se svidjelo. Ne znam zašto, meni je bilo O.K. Još čuvam te snimke. Ako mu se svidio bend, platio bi ponovno snimanje. On je jedan od najboljih ljudi koje znam. Stvarno obožava r'n'r.

T: Šteta je jedino da nije zaradio novac, njegov katalog i oni opisi bendova su mi još uvijek dragi i cijenim sve što on preporuči, kao npr. Andre Williamsa.
M: Pa da. Ovo nije stvar od koje se živi. Svi koji misle zaraditi od ovoga prije ili poslije otpadnu. I ostanu ljudi kao Tim ili Monika (ili Zdenko, op.T.). A oni su sretni ljudi.

T: Zašto niste u Australiji, na Olimpijadi?
R: Trebao sam trčati na 100 m, ali su me izbacili zbog dopinga. Jebeni steroidi, pogledaj šta su napravili od mene! (pokazuje mišiće basistici, ona se zgraža, počinje rasprava o tome jesu li Rossovi mišići prirodni ili on guta steroide) U prostoriju ulaze ostali članovi Mobile homos i svi se skidaju u odjeću za nastup. Naravno svi gledamo u basisticu, zajebancija traje 10-ak minuta i više nije imalo smisla pričati o bilo čemu osim o "ženi na brodu". Ali, to je malo teže prepričati...

Toni Šarić

intervju:

MIKE MARICONDA

(by Toni Šarić)